خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله علم‌الهدی:

نباید مقاله آمریکایی هماهنگ با سیاست‌های نظام را چشم بسته پذیرفت

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مانیفست روابط خارجی نظام باید مبتنی بر سوره مبارکه ممتحنه باشد زیرا خداوند در این سوره نحوه استکبار ستیزی را مشخص می کند.

به گزارش ایلنا، آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در جلسه تفسیر قرآن ویژه ماه مبارک رمضان در مهدیه مشهد با بیان اینکه مسلمانان هر کجا از قرآن فاصله می گیرند ضربه می خورند تاکید کرد که سوره ممتحنه مسیری است که مسئولان سیاست خارجی باید پیش بگیرند. 

وی اظهار کرد: نگاه به بیرون از جامعه مسلمانان بر اساس تبری و مبتنی بر دو حرکت دشمن شناسی و دشمن ستیزی است.

وی گفت: بر این اساس باید بنای برخورد با کفر، ناسازگاری با استکبار و جنگ با دشمن را داشت لذا تبری با این رویه که مسلمان با استکبار دست بدهد و به روی وی بخندد، منافات دارد.

امام جمعه مشهد افزود: سوره ممتحنه در برابر بینش خاصی است که در داخل به وجود آمده و برخی جریان های سیاسی کشور چشم ها را به دروازه های اروپا و آمریکا دوخته اند و گمان می کنند مشکلات را باید در آنجا حل کرد.

وی اظهار کرد: خداوند در قرآن ناکامی، شکست و ذلت دشمنان را نوید می دهد و بر اساس آن کیفیت ارتباط با آنان را در سوره ممتحنه تشریح می کند.

وی گفت: بر اساس قرآن دشمن در برابر بینش متدینان و مومنان سعی می کند با یک ظاهر پر شکوه، صلابت خود را اثبات کند و این مسئله همواره در طول تاریخ اتفاق افتاده است.

آیت الله علم الهدی افزود: امروز نیز آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی با تجهیزات و ثروت اقتصادی سعی می کند خود را پر هیبت نشان دهد و کسانی نیز در داخل هستند که صلابت دشمن ، آنها را کور می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، کفر ستیزی را یک اصل دانست و اظهار کرد: مسلمانان هیچگونه وصلتی با دشمن نباید داشته باشند و در برخورد با دشمن و کسانی از دشمن که ادعای مسلمانی می کنند باید کاملا محتاط بوده و با یهود عداوتی خاص داشته باشند.

امام جمعه مشهد افزود: بر اساس قرآن باید با بیگانگان محتاطانه برخورد کرد و آنها را امتحان نمود.

وی اظهار کرد: نباید در برابر یک مقاله ای که در آمریکا منتشر می شود و با سیاست های نظام هماهنگ است به تجلیل و کرنش آن برآمد و چشم بسته آن را پذیرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بدترین مسئله ضد ارزشی در درون نظام این است که مردم و جریان ها برای رسیدن به قدرت بر یکدیگر سرعت بگیرند و سعی کنند دیگران را کنار بزنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه اصل سیاسی داخلی اسلام مبتنی بر نصیحت است، افزود: در مقام نقد مسئولان باید اصل بر خیراندیشی باشد و این امر با قدرت یابی و مسلط شدن یک حزب منافات دارد.

امسال در طرحی هماهنگ از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی طی ماه مبارک رمضان در ۱۵۰۰ مسجد این استان جلسه تفسیر سوره ممتحنه برگزار می شود.

کد خبر : ۳۷۸۶۸۳