خبرگزاری کار ایران

یک روزنامه آلمانی مطرح کرد؛

درخواست شرودر برای سفر حسن روحانی به آلمان

روزنامه «B.Z» چاپ برلین وابسته به روزنامه «بیلد» در مقاله‌ای به قلم «گونار شوپلیوس» نوشت:وقتی «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد فدرال سال گذشته به تهران سفر کرد، در اظهاراتی گفت «احساس می‌کنیم که نزد دوستان خود آمده‌ایم».

به گزارش ایلنا، در ادامه این مقاله آمده است: این هفته به چشم خود دیدیم که آلمان تا چه اندازه نسبت به دوستان قدیمی از تهران صمیمیت نشان می‌دهد. به ضیافت انجمن خاور نزدیک و میانه (NUMOV) دعوت شده بودم. در ۳۰ ماه مه در «Energieforum» در میدان اشترالاوئر برلین، مدیران بلندپایه اقتصادی و نمایندگان دولت فدرال پای میزهایی که روی آنها رومیزی سفید کشیده بودند، نشسته بودند. بورکهارد داهمن از گروه صنعتی لینده می‌گوید: «ما افتخار می‌کنیم که روابط خوب خود را با ایران در دوران تحریم‌ها نیز حفظ کرده‌ایم».

مقابل میز ما میز میهمانان افتخاری «گرهارد شرودر» بود که وزیر صنایع ایران محمدرضا نعمت‌زاده را در آغوش می‌گیرد. کنار آن دو نیز «اوله فون بویست» شهردار و رییس دولت ایالت سابق هامبورگ نشسته است. شرودر که رییس افتخاری نوموف است، می‌گوید: «نعمت‌زاده بیش از ۲۰ سال است که به نحوی اعتمادبرانگیز با ما همکاری داشته است». او از دولت فدرال مصرا می‌خواهد رییس جمهور ایران را به آلمان دعوت کند. حضار با شنیدن این حرف کف بسیار بلندی می‌زنند. حالا نوبت نعمت‌زاده است. او می‌گوید: «ما طالب صلح هستیم. ما به سایر کشورها کمک می‌کنیم.» در خاتمه، وزیر صنایع ایران تشریح کرد که چرا ایران به انرژی اتمی علاقمند است. او می‌گوید: ایران انرژی اتمی را برای پیشرفت در علم پزشکی و نه ساخت تسلیحات لازم دارد.

نویسنده این مقاله در ادامه گزارش خود از این نشست می‌نویسد: حاضرین نوشیدنی بدون الکل را که به احترام مهمان عالیقدر تعارف می‌‌شود، مزه مزه می‌کنند. گرهارد شرودر یک بار دیگر مهمان را در آغوش می‌گیرد و یک مجسمه خرس، علامت شهر برلین با سه رنگ پرچم ایران را به او هدیه می‌دهد. این امر مظهر دوستی و صمیمیت تلقی می‌شود.

پای میزها در میان مدیران بلندپایه، ۲۸ سفیراز بین کشورهای خاور میانه حضور دارند، البته به جز اسرائیل. از خانم «هلنه رانگ» رئیس نوموف می‌پرسیم آیا سفیر اسراییل هم دعوت شده است؟ او مستقیما جواب نمی‌دهد. در مهمانی آن شب حرف‌های زیادی درباره خاورمیانه زده شد اما نامی از اسرائیل برده نشد؛ گویی که این کشور اصلا وجود ندارد.

کد خبر : ۳۷۸۷۴۱