خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

ایران و روسیه می‌توانند مانع فروپاشی روند سیاسی در سوریه بشوند

مارک تونر با حضور در نشست خبری ابراز امیدواری کرد که ایران و روسیه کماکان بر شخص بشار اسد نفوذ داشته باشند و از این طریق مانع برخی تحرکات سیاسی او شوند

به گزارش ایلنا به نقل از وب‌سایت وزارت امور خارجه آمریکا، مارک تونر سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری با حضور خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات روز گذشته بشار اسد گفت: اولین مسئله حائز اهمیت اینجاست که بشار اسد دیروز همان بشار اسد سابق بود، بنابراین صحبت‌های او جای تعجب نداشت.

او گفت: متاسفانه ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشم که او متوجه نقش خودش شود و اینکه کنار رفتن به ایجاد یک تحول سیاسی در سوریه می‌انجامد! اسد مثل سابق یک‌باره بلند شد و حرف‌هایی را زد که همیشه می‌زد.

سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا به نقش ایران و روسیه نیز اشاره کرد و گفن: هنوز معتقدیم ایران و روسیه می‌توانند از طریق  کسانی که هنوز بر روی اسد نفوذ دارند، از اقدامات سیاسی اسد جلوگیری کنند.

تونر تاکید کرد که در سخنرانی دیروز بشار اسد در پارلمان سوریه چیز جدیدی گفته نشد، اما سخنان او دلسرد کننده بوده است. 

سخنگوی وزیر امور خارجه ایالات متحده در پاسخ به سوالی برای توضیح عبارت «افرادی که بر روی اسد نفوذ دارند» گفت: باید بگویم هنوز امیدوارم ایرانی‌ها و روس‌ها بر روی اسد نفوذ داشته باشند.

او ادامه داد: ایران و روسیه می‌توانند از افرادی که در دولت سوریه که روی آنها نفوذ دارند، بخواهند که اجازه ندهند روند سیاسی و توقف خصومت‌ها کاملا از هم بپاشد.

ادامه دارد ...

کد خبر : ۳۷۸۸۳۵