خبرگزاری کار ایران

نعمتی در گفت‌وگو با ایلنا:

جلسه ائتلافی با اصولگرایان فقط برای انتخاب رئیس مجلس بود/ فراکسیون ولایت نه هیات‌رییسه دارد، نه اساسنامه

نماینده مردم تهران در مجلس دهم گفت: بحث انتخاب آقای لاریجانی برای ریاست مجلس، موضوع جدایی است و این مسئله ارتباطی به این موضوع ندارد. درواقع این موضوع ارتباطی به فراکسیون ولایت نداشت و صرفاً تعدادی از نمایندگان برای انتخاب رئیس مجلس،‌ کنار یکدیگر جمع شدند.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تاکید بر این‌که در هیچ فراکسیونی عضویت ندارد، اظهار داشت: هنوز هیچ‌‌چیز معلوم نیست و دقیقاً نمی‌دانم اوضاع و احوال چگونه است. تکلیف فراکسیون‌ها بالاخره مشخص خواهد شد، اما هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست.

او در پاسخ سوالی درباره دلیل عدم تمایل به حضور در فراکسیون امید، گفت: در جریان انتخابات در لیستی حضور داشتیم، به نام امید و یک‌سری توافق‌هایی هم با هم داشتیم اما هیچ‌کدام از این توافق‌ها در راستای که مسائلی که امروز شاهدیم نبود. متاسفانه برخی از دوستان اظهارنظرهایی می‌کنند که درست نیست.

نماینده مردم تهران در گفت: در لیست امید سه‌‌ضلع داشتیم. یک ضلع را اصلاح‌طلبان تشکیل می‌دادند و دو ضلع دیگر را حامیان دولت و اصولگرایان معتدل تشکیل می‌دادند، اما بعد از انتخابات فضا به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد که دلیل آن را نمی‌دانم.

او در پاسخ به این سوال که چرا اصولگرایان معتدل که یکی از اضلاع لیست امید را تشکیل می‌دادند، پس از انتخابات با جبهه پایداری و اصولگرایان تندرو موتلف شده و فراکسیون ولایت را تشکیل دادند، گفت: بحث انتخاب آقای لاریجانی برای ریاست مجلس، موضوع جدایی است و این مسئله ارتباطی به این موضوع ندارد. در واقع این موضوع ارتباطی به فراکسیون ولایت نداشت و صرفاً تعدادی از نمایندگان برای انتخاب رئیس مجلس،‌ کنار یکدیگر جمع شدند.

نعمتی در واکنش به اعلام عدد ۱۸۰ عضو در فراکسیون ولایت و به حساب آوردن نمایندگانی همچون او جلالی، جعفرزاده، لاهوتی و او تصریح کرد: فعلاً در هیچ فراکسیونی حضور ندارم و این فراکسیونی که به‌عنوان ولایت مطرح شده، نه هیات‌رئیسه دارد، نه احکام آن تشکیل شده و نه اساسنامه‌ای دارد؛ درواقع ما در جلسه‌ای ائتلافی، صرفاً درخصوص ریاست آقای لاریجانی با یکدیگر به توافق رسیدیم.

کد خبر : ۳۷۹۰۰۰