خبرگزاری کار ایران

در دیدار با سفیر ایران در باکو مطرح شد:

گسترش همکاری‌های رسانه‌ای خبرگزاری ترند با ایران

رییس خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان با حضور در سفارت‌خانه ایران در باکو با سفیر کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محسن پاک‌آیین در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به میهمان خود و تبریک حلول ماه مبارک رمضان در خصوص مناسبات خوب دو کشور و ضرورت حفظ و گسترش همه جانبه آن تاکید کرد.

او ضمن اشاره به مسوولیت رسانه‌های دو کشور در این خصوص گفت: ما معتقدیم رسانه‌های جمعی نقش بسیار مهم و سازنده‌ای در بسط و تعمیق مناسبات دو کشور دارند. در حال حاضر مناسبات سیاسی و اقتصادی ایران و آذربایجان روز به‌روز در حال توسعه هستند از این رو باید تلاش کنیم تا همکاری‌های رسانه‌یی دو کشور را نیز گسترش و عمق بیش‌تری بدهیم.

پاک آیین از نقش مثبت خبرگزاری ترند در توسعه روابط دو کشور به‌ویژه در زمینه انعکاس اخبار اقتصادی ایران سپاسگزاری کرد.

در این دیدار ایلقار حسین‌اف نیز ضمن تشریح گسترش فعالیت‌های چند سال اخیر خبرگزاری ترند در منطقه و همکاری با خبرگزاری‌های معتبر بین‌المللی، بسط و گسترش همکاری‌های رسانه‌ای با جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد.

وی با تاکید بر این که اخبار خبرگزاری ترند به زبان‌های فارسی، روسی، انگلیسی، عربی و فرانسوی منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ترند،توسعه بخش فارسی این خبرگزاری است.

او آمادگی ترند را برای همکاری با خبرگزاری‌های ایران در زمینه تبادل دائمی اخبار، تحلیل و تصاویر خبری و اخبار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دو کشور آذربایجان و ایران اعلام کرد و افزود: ترند یکی از خبرگزاری‌های غیردولتی آذربایجان است که در سال 1995 تاسیس شده و تامین کننده اخبار آذربایجان، قفقاز و کشورهای آسیای مرکزی است.

خبرگزاری بین‌المللی "ترند" در سال 2010 به عضویت OANA (مجمع خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوس آرام) در آمده و بیش از 40 کارشناس مستقل منطقه و غرب عضو آن هستند. این خبرگزاری دارای آرشیو تصویری است.

کد خبر : ۳۷۹۰۷۵