خبرگزاری کار ایران

در تماس تلفنی؛

رئیس مجلس ملی فرانسه، ریاست علی لاریجانی بر مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت

رئیس مجلس ملی فرانسه، انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد گسترش همکاری‌های دو کشور به ویژه مجالس قانونگذاری جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در زمینه‌های مورد علاقه طرفین صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، کلود بارتلونه رئیس مجلس ملی فرانسه طی یک تماس تلفنی انتخاب مجدد لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی تبریک و تهنیت گفت.

وی ابراز امیدواری کرد که در دوره پیش رو، گسترش همکاری‌های دو کشور به ویژه مجالس قانونگذاری جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در زمینه‌های مورد علاقه طرفین صورت گیرد.

کلود بارتلونه رئیس مجلس ملی فرانسه در پایان این گفت‌وگوی تلفنی از سفر خود به تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مجلس ملی فرانسه علاقه‌مند است در موضوعاتی همانند مبارزه با تروریسم، توسعه روابط دو جانبه، به ویژه همکاری‌های اقتصادی و همکاری‌های فیمابین ایران و اتحادیه اروپا در راستای تثبیت صلح و امنیت در منطقه با مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی کند.

وی افزود: اعتقاد دارم که مهم ترین مسئله امروز مبارزه با تروریسم است که ایران نیز باید نقش خود را در این مورد ایفا کند و بدون ایران منطقه شاهد صلح پایدار نخواهد بود.

لاریجانی نیز ضمن تشکر و قدردانی از تبریک رئیس مجلس ملی فرانسه گفت: همکاری و رایزنی نمایندگان دو کشور در مسائل مورد علاقه کمک زیادی به تسهیل و تسریع روابط دوجانبه دو کشور به ویژه در بعد اقتصادی خواهد کرد.

وی افزود: در شرایط کنونی منطقه مسائل مهمی برای رایزنی مقامات ایران و فرانسه وجود دارد که در سفر نمایندگان مجلس ملی فرانسه به تهران می‌توان در خصوص آن‌ها گفت‌وگو کرد.

لاریجانی همچنین گفت: روابط دوجانبه و گسترش روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه که با سفر دکتر روحانی رئیس جمهور ایران وارد مرحله تازه‌ای شده است، مسئله دیگری است که می‌تواند موضوع گفت‌وگو میان نمایندگان دو ملت باشد.

کد خبر : ۳۷۹۲۷۱