خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در ساحل عاج:

حذف نام عربستان از فهرست کشورهای ناقض‌ حقوق کودکان باید بررسی شود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ساحل عاج گفت: روز قدس از ماندگارترین یادگارهای امام راحل در جهان اسلام است.

به گزارش ایلنا، منصور شکیب‌مهر سفیر جمهوری اسلامی ایران در ابیجان پایتخت ساحل عاج جمعه شب در دیدار با اصحاب رسانه این کشور اظهار کرد: رسالت خبرنگاران در اشاعه حق و حقیقت بسیار حساس است.

سفیر ایران در غرب آفریقا افزود: جهان اسلام در وضعیت حساسی قرار دارد و باید با دقت بیشتری حوادث را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

شکیب‌مهر با تجلیل از شخصیت کم‌نظیر امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: روز قدس یکی از مهمترین روزهای جهان اسلام است و امام راحل جمعه آخر ماه مبارک رمضان را برای دادخواهی مظلومان فلسطین تعیین کرد.

سفیر ایران در ساحل عاج با تشریح ابعاد روز قدس گفت: حضور مسلمانان جهان در روز قدس نشان‌دهنده همبستگی مسلمانان جهان و بیانگر اهمیت این روز است.

وی در ادامه با نکوهش اشکال مختلف تروریسم افزود: تروریست‌ها با نام اسلام اقدام به ریختن خون مسلمانان و مردم بی‌گناه می‌کنند. تهاجم عربستان به یمن و کشته شدن افراد بیگناه غیرنظامی و کودکان اقدامی غیرانسانی است.

وی با بیان اینکه با اینکه نام عربستان در لیست سازمان ملل به عنوان ناقض حقوق کودکان قرار داشت، اما با فشار دیگر کشورها نام این کشور از این فهرست حذف شد، تصرح کرد: اقدام دبیرکل سازمان ملل در حذف نام عربستان از فهرست کشورهای نقض‌کننده حقوق کودکان و اظهار تاسف بان کی مون از این اقدام جای بررسی دارد.

سفیر ایران در ابیجان ابراز امیدواری کرد که اهالی رسانه بتوانند در شناساندن ظرفیت‌های دو کشور به یکدیگر و نزدیکی و ارتباط بیشتر دو ملت ایران و ساحل عاج مؤثر باشند و نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

کد خبر : ۳۷۹۴۳۵