خبرگزاری کار ایران

عثمانی در گفت‌وگو با ایلنا:

فردا؛ تعیین تکلیف کمیسیون‌های مجلس/ دوشنبه انتخاب هیات رییسه کمیسیون‌ها

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: روز یکشنبه کمیسیون‌های مجلس تعیین و تکلیف می‌شوند و روز دوشنبه نیز انتخابات هیات رئیسه کمیسیون‌ها برگزار می‌شود.

محمدقسیم عثمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت کمیسیون‌های مجلس عنوان کرد: روز یکشنبه کمیسیون‌های مجلس تعیین و تکلیف می‌شوند و روز دوشنبه نیز انتخابات هیات رییسه کمیسیون‌ها برگزار می‌شود.

او در مورد پیشنهاد برخی نمایندگان برای تغییر روزهای تعطیلی آخر هفته گفت: این تصمیم است که دولت و مجلس باید با یکدیگر در مورد آن نظر بدهند و بدون هماهنگی با دولت، مجلس نمی‌تواند در این خصوص راسا به نتیجه‌گیری برسد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکنون که در این مورد با دولت صحبتی نشده است. وقتی در تمام دنیا روزهای تعطیل به این شکل است، به جهت مراودات بین‌المللی هرچه از لحاظ روز و ساعت کاری با دنیا هماهنگ‌تر باشیم قطعا بهتر است.

او با اعلام این مسئله که از سوی هیات رئیسه مجلس پزشکیان برای حضور در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان انتخاب شده است، گفت: قاعده بر این است کسی که از سوی هیات‌رییسه انتخاب می‌شود، رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خواهد بود و روسای کمیسیون‌های قضایی و اصل ۹۰ به همراه چند نفر که با انتخاب نمایندگان تعیین می‌شود اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان را تشکیل می‌دهند.

عثمانی با تاکید بر اینکه عضو فراکسیون امید هستم و در این کمیسیون هم می‌مانم، خاطرنشان کرد: در انتخاب کمیسیون‌ها هم به عنوان عضو در کمیسیون اقتصادی حضور خواهم داشت. طبق قانون اعضای هیات رییسه مجلس نمی‌توانند رئیس و سخنگوی کمیسیون‌ها باشند و به‌طور کلی نمی‌توانند در کمیسیون برنامه و بودجه هم حضور داشته باشند.

کد خبر : ۳۷۹۶۲۲