خبرگزاری کار ایران

فدریکا موگرینی:

همراهی اتحادیه اروپا و چین در برجام زمینه‌ساز همکاری بیشتر در منطقه است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه همکاری‌های چین و اتحادیه اروپا را در راستای صلح و ثبات منطقه ضروری خواند

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری اتحادیه اروپا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست مشترک خبری با «یانگ جیه‌چی» مشاور دولت و وزیر امور خارجه سابق چین با موضوع همکاری‌های چین و اتحادیه اروپا در خصوص مسائل و چالش‌های منطقه‌ای و جهانی شرکت کرد.

فدریکا موگرینی در نشست سالانه «گفت‌وگوی استراتژیک» که با حضور مشاور دولتی چین و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد،  ضمن تاکید بر ادامه همکاری‌های اتحادیه اروپا و چین در راستای روح مشترک همکاری و احترام متقابل در دوره‌ای که چالش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای روز به‌روز در حال گسترش‌اند، خاطرنشان کرد: افزایش همکاری‌ها بین اتحادیه اروپا و چین در خاورمیانه برای امنیت و ثبات جهان امری ضروری است.

او تاکید کرد: همکاری نزدیک چین با اتحادیه اروپا در مساله توافق هسته‌ای ایران در منطقه خاورمیانه موجب ایجاد فعالیت مثبت در منطقه خواهد شد. 

موگرینی به به لزوم همکاری اتحادیه اروپا و چین در سوریه، عراق، لیبی و خاورمیانه در فرآیند ایجاد صلح اشاره کرد و از چین برای شرکت در کنفرانس صلح افغانستان که قرار است ماه اکتبر در بروکسل برگزار شود، دعوت به عمل آورد.

کد خبر : ۳۷۹۶۴۵