خبرگزاری کار ایران

واکنش جانشین فرمانده سپاه پس از تماشای نمایش «فصل وصل»

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بخش‌های پایانی نمایش «فصل وصل» را بیشتر می‌پسندد، یکی از دلایل جذب مخاطبان به این اثر را نوآوری آن خواند.

به گزارش ایلنا، سردار حسین سلامی که همراه با خانواده خود برای تماشای نمایش «فصل وصل» به باغ موزه دفاع مقدس رفته بود، درباره تاثیر این نمایش اظهار کرد: این نمایش فعالیت‌های فرهنگی خطرناکی را که دشمنان اسلام تدارک دیده‌اند به خوبی بیان می‌کند. این آثار که واقعیت‌های تاریخی و رویدادهای زمان حال را به زبان هنر بیان می‌کند، نقش سازنده‌ای در نگرش ژرف و عمیق نسل‌های جوان دارد.

وی افزود: در این شرایط  جوانان می‌توانند نگاه درستی به واقعیت‌هایی که در گذشته اتفاق افتاده و تا امروز امتداد پیدا کرده  و در آینده نیز در جریان است، داشته باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به اینکه کدام بخش از نمایش را بیشتر دوست دارد، بیان کرد: ما در فضای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب‌مان هستیم و بخش‌های پایانی نمایش از جمله بخش مدافعان حرم برای من دلنشین‌تر است.

سلامی تصریح کرد: فداکاری که جوانان در جبهه‌های مقاومت انجام می‌دهند نوعی اثبات صدق گفته‌های درونی شیعیان است که از بعد شهادت امام حسین (ع) مطرح می‌شده است؛ «فیا لیتنی کنت معکم»، ای کاش من با شما می‌بودم. این فریاد نطفه در درون است که امروز تجلی پیدا می‌کند. دقیقا این باورها و اعتقادهای قلبی و عشق و محبت به اهل بیت (ع) است که امروز از قلب به جوارح منتقل و به جهاد و مقاومت تبدیل می‌شود و این موضوع در «فصل وصل» به خوبی به نمایش درآمده است.

او با اشاره به مخاطب گسترده این اثر درباره میزان تاثیرگذاری آن گفت: این نمایش به خاطر جاذبه‌های هنری فوق‌العاده‌ای که دارد، بسیار سازنده است. در این اثر صحنه‌های مجازی با صحنه‌های واقعی پیوند می‌خورد و مخاطبان شکل جدیدی از هنر را می‌بینند که به شدت جذاب است.

سردار سلامی در پایان تأکید کرد: بداعت و نوآوری که این نمایش دارد، تماشاگر را به خود جذب می‌کند و آنها را درگیر بخش‌های مختلف خود می‌کند. این خیلی خوب است. از زحمت همه دوستانی که در طراحی و اجرای این نمایش تلاش کردند و لحظات ارزشمندی را برای ما خلق کرده اند، تشکر می‌کنم.

کد خبر : ۳۷۹۶۹۳