خبرگزاری کار ایران

کواکبیان در صحن علنی:

قرار نبود وزیر خارجه جهیزیه دختران بی‌بضاعت را فراهم کند/ دیگر کمیسیون برجام و فرجام نداریم

نماینده مردم تهران در مجلس دهم گفت: وزیر خارجه قرار نبود جهیزیه دختران بی‌بضاعت را فراهم کند و مشکلات اقتصادی کشور را به تنهایی حل کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مصطفی کواکبیان که در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت، در واکنش به اظهارات حاجی دلیگانی که خطاب به ظریف گفت برای مشکلات اقتصادی چه کرده‌اید، اظهار داشت: آقای ظریف و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای قرار بود تنها در موضوع انرژی هسته‌ای مذاکره کنند و تحریم‌ها را لغو کنند که در این زمینه هم موفق بودند. ایشان قرار نبود جهیزیه دختران بی‌بضاعت را فراهم کند و مشکلات اقتصادی کشور را به تنهایی حل کنند.

او با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در حال انجام است و کار مناسبی هم است، گفت: بحث اصلی ما در مورد واردات بی رویه است که باید با آن مبارزه شود. البته برخی فاینانس‌ها را مجلس اجازه داده است

کواکبیان با اشاره به موضوع تنش‌های ایران و عربستان متذکر شد: خواهشم این است که در مورد عربستان بعد از فاجعه خونین منا و همچنین کشتار کودکان یمنی، وزارت خارجه واکنشی قاطع‌تر داشته باشد.

نماینده مردم تهران افزود: آخرین نکته؛ در مورد کمیسیون امنیت ملی است که نسبت به مسائل سیاست خارجی کمیسون مادر به شمار می رود و باید بگویم از این بعد کمیسیون برجام و فرجام نخواهیم داشت و همه کارها در کمیسیون امنیت ملی انجام می‌شود.

 

کد خبر : ۳۷۹۸۸۲