خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگویی مطرح شد؛

واکنش رییس سازمان سیا نسبت به حضور سردار سلیمانی در عراق و سوریه

رییس سازمان سیا مدعی شد: تا زمانی که قاسم سلیمانی رهبری سپاه قدس را برعهده داشته باشد ما از توانایی او برای کاهش تنش‌های فرقه‌ای در منطقه مطمئن نیستیم.

به گزارش ایلنا، جان برنان رییس سازمان سیا با حضور در شبکه العربیه گفت: علیرغم گزارش ۲۸ صفحه‌ای ‌تحقیق  و تفحص کنگره که ادعا می‌کرد مدارکی وجود دارد که ثابت می‌کند مقام‌های سعودی با  القاعده در حمله ۱۱ سپتامبر مشارکت داشته‌اند، باید بگوییم هیچ مدرکی دال بر اینکه عربستان در حادثه ۱۱ سپتامبر دست داشته، وجود ندارد و عربستان در ۱۵ سال گذشته بهترین شریک آمریکا در مقابله با تروریسم بوده است.

او ضمن بیان اینکه ارتباطی با تهران نداشته است، با بیان این ادعا که نیروهای سپاه قدس و فعالیت‌های آنها در عراق و سوریه و دیگر کشورها در منطقه باعث نگرانی است، گفت: عربستان بارها نگرانی خود را بابت دخالت ایران در سوریه و عراق مطرح کرده است.

برنان حضور سردار قاسم سلیمانی مسئول سپاه قدس به همراه شبه نظامیان شیعه در عملیات اخیر علیه داعش برای آزاد سازی فلوجه را شاهدی بر ادعای خود مبنی بر دخالت ایران خواند.

رییس سازمان سیا حمایت ایران از بشار اسد را محکوم کرد و حرکت‌های ضد شیعی داعش را باعث تاسف خواند و اظهار داشت: ما باید سازمان داعش و ابعاد ضدشیعی آن را نابود کنیم.

او در پایان این مصاحبه با شبکه العربیه ادعا کرد هنوز به هیچ وجه قانع نشده است که قاسم سلیمانی تا زمانی که رهبری سپاه قدس و و ایران را در سوریه و عراق و دیگر نقاط جهان بر عهده دارد قادر به کاهش تنش‌های فرقه‌ای باشد.

کد خبر : ۳۷۹۹۰۰