خبرگزاری کار ایران

لاریجانی پس از اظهارات ظریف:

وزارت خارجه جلوی زیاده‌خواهی‌های آمریکا را بگیرد

رییس مجلس دهم تاکید کرد: وزارت خارجه جلوی زیاده‌خواهی‌های آمریکا را بگیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی پس از اظهارات محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که برای ارائه گزارش سرمایه‌گذاری‌های پس از برجام به مجلس آمده بود، اظهار داشت: وزارت خارجه جلوی زیاده‌خواهی‌های آمریکا را بگیرد.

رییس مجلس با اشاره به شواهد چند ماه اخیر، با یادآوری فشارهایی که از کانال‌هایی دیگر وارد به کشور وارد شده است، افزود: مطابق مصوبه مجلس ایران می‌بایست مقابل بدعهدی و نقض برجام اقدام متقابل انجام دهد که البته در این مورد وزارت خارجه باید پیشنهادهای خود را بدهد.

او با بیان اینکه نکته مهم در سخنان نمایندگان و همچنین آقای ظریف این بود که این حوادث باید به خوبی رضد شود، تصریح کرد: برجام اکنون قانون شده و باید فکر کنیم که چه کنیم همه از آن استفاده کنند و همه بهره‌ها از آن برده شود و آنگونه که می‌دانم دوستان ما در وزارت امور خارجه بر این موضوع اتفاق نظر دارند و فعالیت می‌کنند.

لاریجانی تاکید کرد: شرایط کشور نیاز به سرمایه‌گذاری و ترغیب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی دارد تا فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری تسهیل شود. این امر نیاز به همکاری مجلس و دولت و دیگر دستگاه‌ها دارد.

رییس مجلس دهم با اشاره به موضوع روابط با بانک‌های بزرگ جهانی ابراز داشت: همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند چراکه این موضوع نیاز به اهتمام ملی دارد تا از برجام نهایت استفاده را کرد و امیدواریم نتیجه این گفت‌وگو به این بینجامد که برای بهترین استفاه از توافق هسته‌ای بشود.

کد خبر : ۳۷۹۹۰۶