خبرگزاری کار ایران

لاهوتی مطرح کرد

لزوم جذب سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور

نماینده مردم لنگرود بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود پس از پایان بخش اول اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف؛ به عنوان یک ایرانی از زحمات شما قدردانی می‌کنم. در هر نقطه که می‌روید یک ایرانی را می‌بینید که سرمایه‌گذاری کرده، انتظار داریم که این سرمایه‌گذاران به کشور بازگردانده شوند.

وی جذب سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور را یکی از موضوعات مهمی دانست که بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد و در همین زمینه اظهار داشت: ایرانیان خارج از کشور ظرفیت عظیم و بزرگی هستند که بایستی از آنها بهره برد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس بر لزوم ایجاد اعتماد برای سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور تاکید کرد و از وزیر خارجه خواست این موضوع را به صورت جدی دنبال کند.

لاهوتی همچنین با اشاره به صنعت توریسم و گردشگری خاطرنشان کرد: امروز توریسم و گردشگری رتبه سوم اقتصاد دنیا را دارد که در چنین شرایطی باید به آن توجه ویژه کرد، البته میراث فرهنگی کارهای بزرگی در این زمینه انجام داده اما می‌توان ظرفیت را بسیار گسترش داد.

لاهوتی به برداشت غیرقانونی دو میلیارد دلار از اموال ایران اشاره کرد، و افزود: در چنین مواقعی به جای آنکه چراغ قوه برداشته و ببینیم مقصر این موضوع کیست باید تدبیر کنیم تا دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد.

کد خبر : ۳۷۹۹۳۴