خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در جلسه هیات دولت:

بیکاری و مهاجرت، از موضوعات بسیار مهم و اولویت دولت است

اعضای هیات دولت در جلسه خود به ریاست رییس جمهور، گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و مرکز آمار ایران در خصوص «روند جمعیت کشور؛ گذشته، حال و آینده» را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه یکشنبه شب دولت، مسأله بیکاری و مهاجرت را از موضوعات بسیار مهم و اولویت دار برای دولت دانست و متولیان آمار کشور را به دقیق‌تر و هماهنگ تر کردن معیارها برای کاستن از اختلاف نظر در بیان آمارها توصیه کرد.

روحانی همچنین با تشکر از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و مرکز آمار ایران، تصریح کرد: گزارش امروز برخی از نگرانی‌ها را کاهش می‌دهد و متولیان باید نتایج این گزارش ها را برای مردم تبیین کنند.

در این گزارش، اطلاعاتی از روند جمعیت کشور و مؤلفه‌های رشد آن، آینده‌نگری جمعیت و سیاست‌ها و راهبردهای پیشنهادی ارایه شد.

بررسی رشد سالانه جمعیت، تحولات گروه‌های عمده سنی و جمعیت فعال کشور، توزیع شهری و روستایی و سنی جمعیت، ازدواج و باروری، میزان و الگوی باروری، تغییرات الگوی باروری در ایران در دهه‌های گذشته، میزان مرگ و میر و جمعیت شاغل و بیکار، و میزان مهاجرت از جمله محورهای مورد بررسی در این گزارش بود.

هیأت وزیران همچنین با بررسی روندهای ارایه شده، محورهای دارای اولویت در برنامه های دستگاه‌های اجرایی در این زمینه را مورد تأکید قرار داد.

افزایش نرخ باروری بالاتر از سطح جانشینی، کاهش مرگ و میر نوزادان، تحکیم بنیان خانواده، ارتقای جایگاه و منزلت سالمندان، مدیریت مهاجرت، توزیع فضای مناسب جمعیت و رصد مستمر تحولات جمعیتی از جمله اهداف مورد تأکید در این جلسه بود.

کد خبر : ۳۸۰۱۹۵