خبرگزاری کار ایران

در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

آیین گرامیداشت حمید سبزواری برگزار شد

آیین گرامیداشت شاعر و ادیب انقلاب و دفاع مقدس، حمید سبزواری صبح امروز در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس این سازمان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام آل هاشم در این مراسم که صبح امروز در سالن همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، ضمن تسلیت در گذشت استاد و شاعر ولایتمدار انقلاب و دفاع مقدس، حمید سبزواری را به خانواده و جامعه ادبی کشور تسلیت گفت.

وی در ادامه با اشاره به نقش شعر و تأثیر آن در جامعه به ویژه بر جوانان، اظهار داشت: قالب‌های هنری همچون شعر و شعر خوانی تأثیر بسیاری برجامعه به ویژه بر جوانان دارد و دشمنان نیز همواره سعی داشته و  دارند بر روی اشخاص صاحب سبک و اندیشه در این عرصه‌ها تأثیر گذار باشند.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که بزرگداشت مرحوم سبزواری، بزرگداشت شعر انقلاب و دفاع مقدس است، تصریح کرد: استاد سبزواری در عرصه شعر انقلاب و دفاع مقدس صاحب اندیشه و سبک بودند که آثار ارزشمندی همچون «کاروان سپیده»، «یاد یاران» و اشعار و سرود تاریخی «خمینی ای امام» را از خود به یادگار گذاشتند و موجب ترویج  روحیه انقلابی و حماسی در طول عمر پر برکت نظام مقدس اسلامی شده‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درپایان در گذشت این استاد فرهیخته و ارزشمند شعر انقلاب را به جامعه فرهنگی، خانواده بزرگ ادبیات و همچنین همسر و فرزندان آن شاعر ارجمندبه ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تسلیت گفت.

کد خبر : ۳۸۰۲۹۶