خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله حائری شیرازی:

همراهی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان با دولت حرکت در جهت حفظ وحدت است

آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در نظام اسلامی با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گفت: همراهی اصولگرایان و اصلاح طلبان با دولت امری لازم و حرکت در جهت حفظ وحدت و ایجاد الفت است، این وحدت هیچگاه نباید مخدوش شود.

به گزارش ایلنا، آیت الله حائری شیرازی اظهار داشت : قران کریم همگان را به حفظ وحدت امر کرده، آیه شریفه وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا برای این است که همگی به ریسمان خدا که شامل قرآن و اسلام، و هر گونه وسیله وحدت‏ ساز باشد چنگ بزنیم و پراکنده نشویم ، این آیه برای طیف خاصی نیست و همگان را شامل می شود .

آیت الله حائری شیرازی با بیان اینکه اصلاح طلب حقیقی بنده مومن خداست گفت : اصولگرای حقیقی نیز بنده مومن خداست اگر این ۲ طیف از راه وحدت خارج شوند و در راه حذف قدم بردارند و دامنه کار خود را از رقابت سالم خارج نمایند هر ۲ قدرت گرا هستند و قدرت گرایی راه شیطان است .

وی افزود : این زاییده فرهنگ غرب است که اصلاح طلب یا اصول گرا همدیگر را به سخره بگیرند ، مسخره کردن در فرهنگ سیاسی غرب پذیرفته شده اما اسلام آن را نهی کرده، طعنه زدن، ریشخند، با طنز برخوردکردن ، مسخره کردن، نیش زدن ،افشاگری در عین راستگویی اگر نتیجه اش آبروریزی مومن است گناه کبیره است و اگر دروغ و تهمت باشد گناه اکبر است ، اصلاح طلب و اصولگرا باید از این صفات ناپسند بری باشند.

آیت الله حائری شیرازی با توصیه به محمدرضا عارف و غلامعلی حداد عادل به عنوان پیشقراولان اصلاح طلبی و اصولگرایی در کشور اضافه کرد:من پیشنهاد دادم آقای حداد عادل که در طیف اصولگرایان بوده و آقای عارف که بیشترین رای را از اصلاح طلبان آورده بیایند و مصداق آیه شریفه وحدت بشوند و در حضور رهبر معظم انقلاب عهد اخوت ببندند ، تا وحدت اصلاح طلبی و اصولگرایی در بدنه جامعه شکل گیرد.

وی اضافه کرد : قرآن کریم هم بارها این موضوع را به مسلمانان متذکر شده که یاد بیاورید که قبل از اسلام شما دشمن هم بودید و این اسلام بود که شما را متحد کرد پس کسی که بر طبل دوگانگی و جدایی بکوبد از راه اسلام فاصله گرفته است .

استاد حوزه های علمیه با اشاره به ثمره تفرقه افکنی های رژیم بعث در عراق یاداور شد : در عراق دیدیم که حزب بعث در نتیجه همین تفرقه افکنی ها بوجود آمد و نژادپرستی در این کشور حاکم شد و دشمنی بین ۲ کشور ایران و عراق را به حدی رساند که در هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ما شهید و بیشتر از این تعداد از عراق کشته شدند و ویرانی های فراوان و جانبازان و اسرا برجا ماندند، اما وقتی اسلام واقعی در عراق آمد ما شاهدیم که در اربعین حسینی شهروند عراقی کف پای زائر ایرانی را می بوسد و پای او را ماساژ می دهد تا خستگی سفر از او دور شود، این ۲۳ میلیون نفری که در اربعین به عراق می روند همه مهمان عراقی ها بودند ، این نتیجه وحدت است.

آیت الله حائری شیرازی خاطر نشان کرد : حالا این مساله اصولگرایی و اصلاح طلبی یک ایده غربی است که می خواهد بین ما تفرقه ایجاد کند ، اصولگرایی و اصلاح طلبی در حد رقابت های انتخاباتی پذیرفته شده است اما با شکل گیری دولت باید این اختلافات کنار برود، اصولگرایی و اصلاح طلبی بین ما آمده تا مثل حزب بعث که عرب و ایرانی را جدا کرد این هم دشمن تراشی می کند .

استاد علوم اسلامی دانشگاه های کشور گفت : ما باید سلیقه های سیاسی متعدد در جامعه داشته باشیم ، اما یادمان نرود، همه یک رهبر داریم و همه در یک نماز شرکت می کنیم و همه با هم رکوع می رویم و با هم سجده می کنیم ، فراموش نکنیم این فرهنگ غربی است که اصلاح طلب را از اصولگرا دور کند ، فرهنگ اسلامی این انفکاک و تفرقه را نمی پذیرد .

به گزارش ایلنا، وی اضافه کرد : کسی که فکر می کند توانسته رهبر را مصادره کند خودش را به سخره گرفته، رهبری مصادره شدنی نیست ، جایگاه رهبری در وجود هر ۲ طیف و رهبری برای هر ۲ سلیقه رهبر است ، آنکه رهبری را برای یک طرف می خواهد به دنبال آن است که رهبر را از رهبری بیندازد.

کد خبر : ۳۸۰۴۳۴