خبرگزاری کار ایران

مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

در صورت اجماع اصولگرایان کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شوم

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، پیشنهاد کرد که اصولگرایان برای حمایت از نامزدشان، اتاق فکر تشکیل دهند و در ادامه تصریح کرد: در صورت اجماع اصولگرایان کاندیدا می‌شود.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به فعالیت‌های اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، اظهار کرد: اصولگرایان باید برای انتخاب نامزد اصلی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری اتاق فکر تشکیل دهند.

تشکیل اتاق فکر اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری

او گفت: در این اتاق فکر باید تمام افرادی که قصد کاندیداتوری دارند را رصد کنند و براساس توانایی‌ها و ظرفیت‌های این افراد به آن‌ها امتیاز داده و کسی که بالاترین امتیاز را کسب می‌کند، به عنوان نامزد نهایی اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ مطرح کنند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که در صورت انتخاب یک نفر از میان تمام اصولگرایان، سرنوشت دیگر نامزدهای اصولگرا چه خواهد بود، خاطرنشان کرد: باید نامزدی که بالاترین امتیاز را به‌دست آورده، انتخاب کنند و از دیگران نیز بخواهند که به میدان بیایند و به نامزد برگزیده کمک کنند و تنها در این شرایط است که نتایج خوبی برای اصولگرایان مترتب خواهد شد.

اگر در مورد من اجماع باشد، نامزد می‌شوم

مصباحی‌مقدم در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد در رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری سال آینده حضور پیدا کند، یادآور شد: شخصاً حاضر نیستم به‌صورت داوطلبانه به میدان بیایم اما اگر اجماع اصولگرایان روی بنده باشد، مسئله‌ای دیگری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره شانس پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری، اعلام کرد: درخصوص این‌که آیا حضور احمدی‌نژاد در انتخابات به مصلحت است یا خیر، پیش از این اظهارنظر کرده‌ام و باتوجه به این‌که در بازتاب آن صحبت‌ها صادقانه عمل نشد، دیگر تکرار نمی‌کنم؛ چرا که امکان دارد این اظهارات دوباره به همان بلیه دچار شود.

اگر اجماع اتاق فکر روی احمدی‌نژاد باشد، می‌تواند نامزد اصولگرایان باشد

این عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: با این حال، اگر با همان ساز و کاری که درخصوص تشکیل اتاق فکر عرض کردم، درخصوص احمدی‌نژاد هم عمل شود، اشکالی ندارد و یکی از کسانی که می‌تواند موضوع بررسی‌های اتاق فکر باشد، آقای احمدی‌نژاد است.

او در پاسخ به سوال دیگری درخصوص انتقادهایی که علیه احمدی‌نژاد مطرح شده، اظهار داشت: من به این انتقادها ورود نمی‌کنم، چرا که پیش از این به آن پرداخته‌ام و اکنون هم صرفاً هدفم شرح و تعریف یک ساز و کار برای جریان اصولگرایی در انتخابات ریاست‌جمهوری است؛ بنابر این نظر خاصی درباره ایشان ندارم.

مصباحی‌مقدم در پایان و در پاسخ به سوالی درباره دیگر گزینه‌های اصولگرایان، گفت: در حال حاضر درباره هیچ‌یک از گزینه‌ها اظهارنظر نمی‌کنم؛ چرا که صحبت درباره هر یک از این گزینه‌ها، به نوعی هواداری و حمایت از آن نامزد خاص است.

کد خبر : ۳۸۰۵۷۷