خبرگزاری کار ایران

در دیدار معاون سیاسی وزیرخارجه عراق با امیرعبداللهیان مطرح شد؛

تاکید بر ارائه تسهیلات لازم جهت افزایش حضور تجار و شرکت‌های ایرانی در عراق

به دعوت معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ، نزار خیرالله معاون سیاسی وزیر امور خارجه عراق با هدف برگزاری اولین نشست کمیته مشترک سیاسی دو کشور در صدر هیاتی به تهران سفر کرد.

به گزارش ایلنا، در این نشست آخرین تحولات روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و روند مبارزه با تروریسم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین طرفین راه‌های بسط و توسعه روابط دو کشور را مورد بررسی و گفت‌وگو قرار دادند .

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط متمایز دو کشور و ضرورت ارتقای آن در همه زمینه‌ها ، بر رفع موانع تجاری و بازرگانی و ارائه تسهیلات لازم جهت افزایش حضور تجار و شرکت‌های ایرانی در عراق و تسهیل تردد اتباع دو کشور تاکید کرد .

 امیرعبداللهیان با تبریک پیروزی‌های اخیر عراق علیه تروریسم ضمن تاکید بر حمایت جدی کشورمان از عراق افزود: هدف از برگزاری نشست کمیته مشترک سیاسی، تبادل نظر و یافتن راه‌هایی برای نهادینه ساختن همکاری‌های دوجانبه و کمک به اجرایی شدن توافقات انجام شده در عرصههای اقتصادی و بازرگانی، همکاری ‌های مرزی ، کنسولی ، زیست محیطی و ... است.

معاون سیاسی وزیر خارجه عراق نیز با تقدیر از حمایت‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف بویژه در مبارزه با تروریسم ، برگزاری نشست کمیته مشترک سیاسی را گامی مهم در توسعه همکاری های فیمابین در تمامی زمینه ها برشمرده و آمادگی کشورش جهت افزایش و تعمیق این همکاریها را اعلام کرد.

وی با اشاره به نقش مهم روابط دو کشور در برقراری و حفظ ثبات و امنیت در منطقه لزوم استمرار مشورت های سیاسی میان دو کشور را خاطر نشان کرد.

کد خبر : ۳۸۰۶۵۵