خبرگزاری کار ایران

عبادی در تذکر آئین‌نامه‌ای مطرح کرد؛

انتقاد از دلایل ناملعوم حذف نمایندگان از کمیسیون آموزش

نماینده مردم بیرجند در مجلس با بیان اینکه افراد باید بر اساس تخصص خود به عضویت کمیسیون‌ها درآیند، تصریح کرد:کسانی از عضویت در کمیسیون آموزش حذف شده‌اند که اولویت اولشان حضور در این کمیسیون بوده است.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، سیدمحمدباقر عبادی در نشست علنی امروز مجلس در تذکر آئین‌نامه‌ای با استناد به تبصره ۳ ماده ۴۱ گفت: بنابر تبصره ۳ افرادی که برای عضویت در کمیسیون اول مورد نظر خود انتخاب نشوند، در کمیسیون دوم مورد تقاضای خود در صورتی که از متقاضیان اولویت درجه اول تکمیل نشده باشد، قرار داده خواهند شد؛ اما دیروز در جریان انتخاب اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات، افرادی توسط روسای شعب انتخاب شدند که اولویت دوم‌شان این کمیسیون بوده است.

نماینده مردم بیرجند در مجلس ادامه داد: روز گذشته برگه‌ها چاپ شد و اولویت اول و دوم‌شان رسماً مشخص شد ولی روند انتخاب اعضا، خلاف آئین‌نامه است.

به گزارش ایلنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر عبادی عنوان کرد: حتی اگر افرادی، کمیسیون آموزش و تحقیقات را به‌عنوان اولویت دوم خود انتخاب کرده باشند، عضویت در آن مانعی ندارد.

لاریجانی با اشاره به تبصره مرتبط با این تذکر در آئین‌نامه بیان کرد: طبق این ماده، افرادی که برای کمیسیون اول موردنظر خود انتخاب نشوند در کمیسیون دوم موردنظر خود، در صورتی که پر نشده باشد می‌توانند عضو شوند؛ اما اگر پر شده باشد بحث دیگری است.

عبادی در ادامه توضیح داد: کسانی از کمیسیون آموزش حذف شده‌اند که اولویت اولشان این کمیسیون بوده است و سابقه آن را نیز داشته‌اند.

 در ادامه لاریجانی با تاکید بر اینکه این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: دکتر پزشکیان این موضوع را بررسی می‌کند و من نیز نتایج بررسی را خواهم دید. علی‌القاعده این‌گونه است که اگر کمیسیونی توسط انتخاب اول متقاضیان پر نشده باشد، انتخاب‌های دوم می‌توانند بالا بیایند.

کد خبر : ۳۸۰۷۰۲