خبرگزاری کار ایران

عرب‌سرخی در گفت‌وگو با ایلنا:

روحانی جهت فلش‌های آماری را مثبت کرده است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: به هر میزان که بر انسجام ، توان مدیریتی و اجرایی و شفافیت عملکرد دولت افزوده شود اقبال مردم به دولت افزایش میابد ، بخصوص در یکسال اخر دولت در دور اول دقت و نظارت مردم از یکسو و شیطنت احتمالی رقبا از سوی دیگر بر حساسیت این دوره می‌افزاید.

 فیض‌الله عرب‌سرخی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، عنوان کرد: با بیان اینکه بحث عبور از دولت روحانی اساسا با هدف تضعیف دولت آغاز شده بنابراین نمی‌تواند از سوی حامیان دولت طراحی شده باشد، گفت:  همه دولت‌های پس از انقلاب عملا دو دوره‌ای بوده‌اند حتی دولت احمدی‌نژاد همه چیز را شخم زد و همه چیز را نابود کرد، از این قاعده استثناء نشد و با حمایت‌های گسترده صاحب رای لازم شد.

 او ادامه داد: آنها در انتخابات ٩٢ فکر همه چیز حتی ردصلاحیت رییس مجمع تشخیص مصلحت منصوب رهبری را هم کردند، اما تصوری از آگاهی وسیع مردم و مشارکت گسترده آنان که با دعوت خاتمی و هاشمی صورت گرفت را نداشتند، بنابراین شوکه شدند و از ابتدا خواب یک‌دوره‌ای شدن دولت را دیدند.

عرب‌سرخی افزود: با بررسی اجمالی فضای کشور، تشخیص اینکه کدام نیروها در پی تبلیغ یک‌دوره‌ای بودن دولت روحانی هستند، کار سختی نسیت. جریان افراطی که خود را آماده اداره دولت احمدی‌نژاد کرده بود و همه تدابیر لازم را هم بکار گرفت، موفق نشد که دولت را در اختیار بگیرد لذا از ابتدای کار دولت روحانی یک‌دوره‌ای بودن را همچون یک رویا تبلیغ و تعقیب می‌کند.

این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در مورد رقیب روحانی در سال ۹۶ گفت:  اگر منظور از رقیب، نامزد معیّن باشد، به‌نظر من رقیب جدی نخواهد آمد، چون نظرسنجی‌ها کمابیش شرایط را ترسیم کرده و می‌کنند اما اگر منظورمان از رقیب عاملی است که توانایی کاهش و افزایش رای آقای روحانی رادارد. باید تصریح کنم که مهمترین رقیب ایشان عملکرد دولت است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: به هر میزان که بر انسجام، توان مدیریتی و اجرایی و شفافیت عملکرد دولت افزوده شود، اقبال مردم به دولت افزایش می‌یابد، به‌خصوص در یکسال اخر دولت در دور اول دقت و نظارت مردم از یک‌سو و شیطنت احتمالی رقبا از سوی دیگر بر حساسیت این دوره می‌افزاید، بنابراین تقویت مدیریتی و اجرایی دولت و استفاده بهینه از منابع واقعا کمیاب موجود و اطلاع‌رسانی صحیح دولت می‌تواند کارگشا باشد.

او در مورد حضور احمدی‌نژاد در عرصه رقابت نیز گفت: احمدی‌نژاد برای حضور با دو مانع جدی روبروست؛ سوال‌های بی‌شمار افکار عمومی در مورد عملکرد هشت ساله و منابع گسترده از بین رفته و فسادها و اختلاس‌های بی‌حساب آن دوره، حضور مجدد وی را در عرصه سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری خصوصا با چالش جدی مواجه می‌کند. مانع دوم در حقیقت متحدان سابق ایشان هستند که علاوه بر سوال‌ها و ابهام‌هایی که در افکار عمومی وجود دارد، هویت و رفتار سیاسی وی را نشانه رفته‌اند.

عرب‌سرخی خاطرنشان کرد: سوا‌ل‌هایی که رفتارهای احمدی نژاد در مورد باورهای او نسبت به آنچه مدعی آن بوده است ایجاد کرده، برای اصولگرایان از عملکرد اجرایی دولت مهمتر است، بنابراین آنها حتی بحث رد صلاحیت او را هم مطرح کرده‌اند.

او در مورد برگ برنده دولت در انتخابات آتی یادآور شد: دولت روحانی در حوزه سیاست خارجی موفق عمل کرده و توانسته توجه‌های مثبتی نسبت به کشور ایجاد کند، هر چند دوگانگی‌های موجود از بهبود وضعیت کاسته، اما باز هم با نگاهی به کارنامه سفر مقام‌های کشورها به ایران این تغییر نمایان است.

عرب‌سرخی گفت: روحانی به‌رغم شرایط اسف‌بار بازار نفت و کاهش بی‌سابقه درآمدها موفق شده است رویکردهای دولت به اقتصاد را اصلاح کند و موجی از امید را برای بهبود بیافریند و جهت فلش‌های آماری را مثبت کند و در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی هم نه در حد انتظار ولی گام‌های مثبتی را برداشته است که انتخابات اسفند ٩٤ از ان جمله است، بنابراین اگر در سال ٩٢ صرفاً وعده بود، در انتخابات ٩٦ روحانی می‌تواند از عملکرد دولت خود دفاع کند هرچند ضعف‌های قابل توجهی هم داشته باشد.

او گفت: بدون شک عملکرد تیم رسانه‌ای دولت از ضعف‌های مشخص دولت است که بیشترین آسیب را به خود دولت وارد می‌کند و به نظر من از اقدامات عاجل دولت باید  اهتمام به رفع این نقیصه باشد، زیرا در این سال پایانی نیاز به اطلاع رسانی و رفع شبهاتی که رقبای دولت ایجاد می‌کنند بیش از پیش خواهد بود.

کد خبر : ۳۸۰۸۵۹