خبرگزاری کار ایران

حبیبی در پنجاه و یکمین سالگرد شهدای موتلفه:

موتلفه اسلامی بعد از اخذ حکم شرعی دست به اسلحه برد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اگر انقلابی بودن در چارچوب تدین شکل بگیرد معنا دارد و از این رو این اقدام شهدای موتلفه و ترور حسنعلی منصور پس از جلسه‌ای ۱۸ ساعته انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نبی حبیبی در پنجاه و یکمین سالگرد شهدای موتلفه با اشاره به ویژگی های این حزب یادآور شد: حزب موتلفه اسلامی تنها حزبی است که با دستور و تصمیم مستقیم امام راحل و در منزل ایشان شکل گرفت.

وی به جلسه این حزب با سید حسن نصرالله اشاره کرد و یادآور شد: در جلسه ای که با سید حسن نصرالله داشتیم ایشان این را گفت که در کره زمین دو حزب استثنایی وجود دارد که یکی از آنها حزب الله است و دیگری حزب موتلفه اسلامی است و این مسئله به این معناست که هر دوی این حزب به دستور امام (ره) شکل گرفته است.

حبیبی با بیان اینکه اساسنامه موتلفه با نظر مستقیم شهید بهشتی تدوین شد، گفت:  شهدای موتلفه اسلامی برای تحقق حکومت اسلامی این راه را انتخاب کرده‌اند و حزب موتلفه اسلامی از سال ۱۳۴۲ به دنبال تشکیل حکومت اسلامی بود.  اگر کسی شرایط آن زمان را درک نکند نمی‌تواند در یک اقدام انقلابی این شهید را متوجه شود.

دبیرکل موتلفه تاکید کرد: اگر انقلابی بودن در چارچوب تدین شکل بگیرد معنا دارد و از این رو این اقدام شهدای موتلفه و ترور حسنعلی منصور پس از جلسه‌ای ۱۸ ساعته انجام شد. چون امام خمینی در تبعید بودند از آیت الله میلانی برای انجام این عمل حکم شرعی گرفته شد و بعد از‌ آن حزب موتلفه اسلامی دست به اسلحه برد.

وی ثبات قدم را  یکی از خصوصیات بارز موتلفه برشمرد و گفت: این مسئله مورد تشویق همه است که موتلفه ۵۳ سال است که یک مسیر را ادامه می‌دهد و دلیل آن متقن بودن پایه‌های فکری این حزب است. رنگ در حزب موتلفه دینی است و لاغیر. آنچه مدنظر سران موتلفه اسلامی است این است که دین و اطاعت از مرجع و ولی فقیه را به عنوان اعتقادات اساسی خود حفظ کند.

کد خبر : ۳۸۱۰۱۴