خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد:

آقایی که در کاخ سفید فکر می‌کند ما را شکست‌ داده، به ذلت و خواری می‌افتد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آن آقایی که در کاخ سفید ایستاده است و طوری حرف می زند که انگار هشت بار در جنگ ما را شکست داده و غلبه کرده، آنچنان به ذلت و خواری خواهد افتاد که عبرت تاریخ خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد در دیدار جمعی از اهالی رسانه با تبریک ماه مبارک رمضان، با طرح پرسش‌هایی در مورد ماه رمضان و اینکه چرا گفته می‌شود این ماه، ماه میهمانی خداست، گفت: به نظرم ماه مبارک رمضان یک لطف ویژه خداوند است. خدا انسان ها را دوست دارد و حتی نمی‌خواهد یک نفر از او جدا شود و به مسیری دیگر برود. اگر می خواست صد و بیست و چهار هزار پیامبر( ص) نمیفرستاد. خدا می‌خواهد همه انسانها آیینه وجودی او بشوند. ماه رمضان فرصت استثنایی است. ماه خدا، پیامبر و اولیا خدا است. شاید رساترین تعبیر این باشد که ماه انسان است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه تقوا است، ادامه داد: تقوا یعنی همیشه یادت باشد که انسان هستی. به هرچه می خواهی فکر بکنی و هر تصمیمی که می خواهی بگیری ابتدا بدان که تو یک انسان هستی‌. انسان چیست؟ خداوند فطرتش را درونش قرار داده و فطرت الهی دارد. انسان باید در درجه صد باشد و نه نود و نه. هرکاری که ما را پایین می آورد باید آنجا توقف کرد. به این تقوا می گویند. تعابیر از تقوا گوناگون است.

رییس جمهور سابق از ماه رمضان به عنوان ماه تمرین و اوج گرفتن یاد کرد و افزود: ماه انسان کامل است. اگر انسان کامل نبود انسان معنا نداشت. افق نداشت. آرمان امید و انگیزه برای حرکت نداشت. اوج ماه مبارک، شب های قدر و این شبها اوج پیوستن به امام است. شب دست دادن به امام است. شب همراه شدن با امام است. شاید یکی از اسراری که امیرالمومنین علی علیه السلام در شب قدر به شهادت می رسند همین باشد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه یکی از ویژگیهای ایرانیان که در طول تاریخ صیقل خورده و به اعتلا رسیده است، ویژگی کمال خواهی ایرانیان است، اظهار کرد: ایرانی همیشه انتهای آن چیز که میخواهد می رود و به کم قانع نیست. انتهای آن را‌ برای همه بخواهیم. می شود کسی در گوشه دنیا گرسنه بخوابد و ما خبر داشته باشیم و آن انسانمان آزرده نشده باشد؟ برای همه بخواهیم. اصلا انسان اسلامی مرز ندارد. آرمان های او مرز ندارد. شیطان انسان را کوچک و شبیه حیوان می کند.

وی ادامه داد: یکی از اغواهای شیطان این است که خداوند را خیلی دور و خشن معرفی می کند. خداوند مهربان و تواب است. نقلی است خدمت امام سجاد( ع) رفتند. سوال شد که راه توبه برای آن جنایتکاران کربلا بسته است؟ امام فرمودند: خیر. دیگر بدتر و ساقط تر از آنها فکر نکنم در عالم باشد. ایشان فرمودند راه بسته نیست اما اینها توفیقش را پیدا نمی کنند و خود را خراب کرده اند. 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در برخی موارد نیاز است که حرف رهبری تکرار شود، گفت: ما باید تبیین کنیم. تبیین یعنی عمق، عقلانی بودن و منطقی بودنش را به تصویر بکشیم. این یک وظیفه عمومی است و فکر نکنید وظیفه یک سری از افراد خاص می باشد. همه ما مسئولیم. پاتک غفلت و ولنگاری همین تبیین است. انسان آرمانی دچار سکون، غفلت، یاس و خواب نمی شود و شرایط نیز برای او خوب می شود.

وی با بیان اینکه اجتماع و وحدت بر اساس مشترکات و نقاط قوت شکل می‌گیرد، ادامه داد: ما نمی توانیم در نقاط اختلاف وحدت کنیم. باید بگردیم یک کسی که دو درجه با ما مشترک است را پیدا کرده و غنیمت بشماریم. کاری نکنیم که این دو درجه هم صفر شود. اگر بنا باشد انسان ها به ضعف همدیگر نگاه کنند، هیچ کسی به دیگری نزدیک نمی شوند. چرا که نوع ما انسان ها ضعیف است و ضعف ها بر قوت ها غلبه دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خواهش می کنم از دوستان رسانه ای، نقاط قوت همدیگر را ببینیم. نقاط مشترک را ببینیم و کمک هم باشیم. بنده به اندازه مورچه می توانم تبیین کنم و شما می توانید به اندازه یک عالم بزرگ تبیین کنید. بسیارخوب ولی نباید همدیگر را که نفی کنیم. شیطان نمی خواهد حتی دو نفر کنار هم باشند. می خواهد هم بر علیه هم باشند. حتی ممکن است افراد نفوذی بفرستد و بگوید برو بساط این چند نفر که می خواهند برای ارزش های انقلاب و نظام و فرامین رهبری کار کنند را بهم بزن.

وی ادامه داد: هنوز خبری نشده و اتفاقی نیافتاده است. برخی گاز داده‌اند و به جلو رفته‌اند. قبل انقلاب بلیط‌های بخت آزمایی بود و ماشین هایی را با این بلیطها جایزه میدادند. می گویند طرف بلیط خریده بود نشسته بود در خانه و می گفت اگر این هفته ماشین را برنده بشوم، دست جمعی به شمال می رویم. این بچه های خانه سر اینکه چه کسی جلو و در کنار راننده بنشیند دعوایشان شده بود. اصلا عالم خبری نیست. کل عالم خبری نیست.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه این دوره، دوره خطیری از انقلاب است، اظهار کرد: من یقین دارم به فضل اللهی و به لطف خداوند از این مرحله با موفقیت عبور خواهیم کرد. این پرچم توحید باید برود و در بالاترین قله‌های بشریت به اعتزاز در بیاید‌. آن آقایی که در کاخ سفید ایستاده است و طوری حرف می زند که انگار هشت بار در جنگ ما را شکست داده و غلبه کرده، آنچنان به ذلت و خواری خواهد افتاد که عبرت تاریخ خواهد شد.

کد خبر : ۳۸۱۰۳۶