خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی:

بالاترین مقام سازمان ملل بازیچه دست دلارهای نفتی شد

یک مرجع تقلید با بیان اینکه به آسانی بالاترین مقام سازمان ملل بازیچه دست دلارهای نفتی شد، گفت: این مساله ضربه سنگینی بر باور کسانی که این مجامع را پناهگاهی برای مظلومان جهان می دانستند وارد ساخت.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در ابتدای جلسه شرح دعای صحیفه سجادیه اظهار داشت: رسوایی بزرگی که به تازگی برای دبیرکل سازمان ملل پیدا شد، در نوع خود بی نظیر یا کم نظیر بود.

وی تصریح کرد: آنها چند روز نام عربستان را در لیست سیاه کودک‌کشی گذاردند، ناگهان ورق برگشت و از لیست سیاه حذف شد و دبیرکل اعلام کرد چاره‌ای جز این کار نداشته است، زیرا عربستان تهدید کرده بود که دلارهای نفتی کمک را قطع می‌کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: این حادثه زلزله‌ای در افکار ساده‌اندیشان که مجامع جهانی و اعلامیه‌های بلند بالای حقوق بشر را مشکل‌گشا می‌دانستند، افکند.

او ادامه داد: از آن رسواتر اینکه آمریکایی‌ها چندی قبل با صراحت گفتند که یک سند ۲۸ صفحه‌‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد عربستان سعودی در حادثه ۱۱ سپتامبر دست داشته و به‌زودی منتشر خواهد شد.

این مرجع تقلید افزود: به دنبال آن عربستان با صراحت تهدید کرد که اگر چنین شود اموال خود را از بانک‌های آمریکایی خارج خواهد ساخت؛ ناگهان ورق برگشت و رجال سیاسی آمریکا کشف کردند که عربستان ابدا در این مسئله دخالت نداشته و دامانشان تا ابد از هرگونه اتهام پاک و مبراست!

آیت الله مکارم شیرازی گفت: این حادثه نیز ضربه دیگری بر افکار کسانی وارد کرد که می‌گفتند ما باید یک روز با آمریکا دوست شویم و اعتماد کنیم.

او تصریح کرد: آیا چنین دنیایی که با مبالغی از دلارهای نامشروع نفتی که حق فقرای عربستان است می‌توان دیوی را فرشته کرد، جای امن و امانی است؟ و اینجاست که باید بدانیم در مقابل این بردگان دلارهای نفتی از دبیرکل سازمان ملل گرفته تا دولتمردان آمریکا تنها راه این است که قوی باشیم تا این «بردگان زر» نتوانند به ما «زور» بگویند و بدانید در این صورت خداوند یار و یاور ما خواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: در برابر بردگان «زر» با زبان «زور» باید صحبت کرد.

کد خبر : ۳۸۱۲۹۶