خبرگزاری کار ایران

نماینده پیشین تربت حیدریه:

وجود رقیب جدی برای روحانی در انتخابات ۹۶ بعید است

نماینده اسبق مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: وجود رقیب جدی برای روحانی در انتخابات ۹۶ بعید است.

ابوالقاسم عابدین‌پور در گفت‌وگو با ایلنا افزود: این واقعیت را باید پذیرفت که احمدی‌نژاد با به ثمر رساندن یارانه نقدی برای اقشار کم درآمد کاری محسوس انجام داد، حال دولت برای تدوام بقای خود در انتخابات ۹۶ باید با رکود فعلی کاری اساسی انجام دهد و گرنه شعارهای پوپولیستی بار دیگر می‌تواند کارایی خودش را داشته باشد.

نماینده اسبق مردم تربت حیدریه در مجلس با بیان اینکه در انتخابات جهت‌گیری‌ها در پشت صحنه خنثی و بی‌تأثیر نخواهد بود، تصریح کرد: درست کردن پیش فرض و تحلیل ذهنی برای هرکس ممکن و مقدور است تا در عالم واقع کاندیداها مشخص نشوند، از این‌رو به صراحت اظهارنظر کردن درباره انتخابات ۹۶ کار ساده و در عین حال مفیدی نیست.

وی با انتقاد از سخنان برخی مبنی بر تک دوره‌ای بودن دولت یازدهم عنوان کرد: وضعیت سیاسی نظام ما تاکنون با ریاست جمهوری دو دوره‌ای هماهنگ بوده و حال با توجه به ساختار فعلی و وضعیت منطقه‌ای، مجموعه حاکمیت با وجود دکتر روحانی، آرامش خوبی را تجربه می‌کند و همین وضعیت نسبی، آن قدر اهمیت دارد که تصمیم‌سازان بر ادامه دولت جناب روحانی مصرّ باشند.

عابدین‌پور با اشاره به اینکه بدون رقابت انتخابات مفهومی ندارد ولی اینکه رقابت ادامه دولت روحانی را به خطر بیاندازد، بعید به نظر می‌رسد، خاطرنشان کرد:  دکتر روحانی در دور بعد علاوه بر حمایت اصلاح‌طلبان و نیروهای معتدل حتمأ قسمت عمده‌ای از اصولگرایان را هم به عنوان حامی خواهد داشت.

نماینده ششمین دوره مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سعید جلیلی می‌تواند فضای انتخابات ۹۶   را دو قطبی کند؟، یادآور شد: جلیلی با توجه به سوابق موجود در دوران مذاکراتش حرف جدی برای ارائه نخواهد داشت، علاوه بر این وی نمی‌توانند از حربه بدعهدی آمریکا در اجرای برجام استفاده کنند، چرا که موضوع برجام نه قابل نقض است و نه قابل برگشت است.

وی تصریح کرد: مهمترین نقطه ضعفی که می‌توان برای دولت روحانی متصور شد، کم تحرکی بعد از برجام است که شخصأ معتقدم دولت در فرصت باقی‌مانده باید قدم‌های مؤثری جهت رفع این نقیصه بردارد و با تمام موانع آشکار و پنهان این کار شدنی است به شرط آنکه روحانی مطالبات مردم را پاسخ‌گو باشد و سوالات موجود درباره رکود اقتصادی را بی‌جواب نگذارد.

کد خبر : ۳۸۱۳۳۳