خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله جنتی:

در وضعیتی که بسیاری افراد در مقاصد ناسالم فعالیت می‌کنند، دانشجویان‌ حزب‌الهی مایه امید نظام هستند

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: برای فرهنگ‌سازی در امر اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد و آسیب‌های اجتماعی و تأثیرگذاری بر قشر دانشجو، بیانات رهبر معظم انقلاب باید نصب‌العین دانشجویان حزب‌اللهی باشد.

به گزارش ایلنا، آیت‌‌الله احمد جنتی در دیدار با اعضای «شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل» با بیان این مطلب مسئولیت‌های بسیار سنگین این تشکل دانشجویی را تبیین و تصریح کرد: شما واقعاً کار بزرگی بر دوش دارید و می‌توانید خلأ فکری، فرهنگی، سیاسی، اسلامی و به طور کلی حرکت‌های انقلابی را در دانشگاهها پر کنید.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب باید نصب‌العین شما باشد. محورهای بیانات ایشان را جمع‌آوری کنید. دغدغه‌‌هایی که ایشان راجع به اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های اجتماعی دارند را بررسی کرده و ببینید برای مقابله با آنها چه می‌توانید انجام دهید. 

وی افزود: مسأله متلاشی‌شدن خانواده‌ها، بالا رفتن آمار طلاق‌، خطراتی که نسل جوان را تهدید می‌کند از مواردی است که می‌توانید به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در مورد آنها با مسئولان گفت‌وگو داشته باشید. 

آیت‌‌الله جنتی فرهنگ‌سازی برای جامعه را اقدامی مهم معرفی و تأکید کرد: فرهنگ‌سازی کاری است که از شما دانشجویان ساخته است و از خیلی دیگر، حتی سیاسیون نیز ساخته نیست.

دبیر شورای نگهبان در ادامه بر «لزوم انقلابی بودن همه دستگاه‌ها» حسب تأکید رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: باید دید انقلاب اسلامی از کجا ضربه می‌خورد؟ به نظر من از انقلابی نبودن. روحانیت، خبرگان، مجلس، دولت، قوه قضائیه همه باید به مانند اوایل پیروزی نهضت اسلامی، انقلابی باشند. نباید گفت این روحیه برای آن روز بود و تاریخ مصرف آن تمام شده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، مبارزه با فساد را از دیگر اقدامات تشکل‌های دانشجویی عنوان و تصریح کرد: متأسفانه فساد در حال گسترش است و باید با آن مبارزه کرد. شما اگر دین خدا را حسب وعده قرآنی یاری کنید خداوند نیز شما را یاری می‌کند. البته باید قصد خالصتان را حفظ کنید و از نیروی جوانی و خلوصتان برای این امر استفاده کنید.

وی با تأکید به تمرکز بر تأثیرگذاری بر قشر دانشجو اظهار داشت: دانشجویانی که عضو تشکل شما و تحت نظر شما هستند می‌توانند در آینده به عنوان بازوان اجرایی نظام منشأ اثر خیر باشند.

وی در پایان با ابلاغ مراتب سلام خود به اعضای «انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل» گفت: به دوستان ما در این مجموعه دانشجویی در سراسر کشور بگویید اگرچه جسم‌ ما به هم نزدیک نیست ولی روح ‌ما به یکدیگر نزدیک است و ما با هم همفکر هستیم و روحیه انقلابی یکسان داریم. خوشحال باشید که خدا به شما این توفیق را داده که در این اتحادیه مشغول کار هستید چرا که این توفیق را همه دانشجویان ندارند. 

آیت الله جنتی همچنین با تبریک ایام مبارک رمضان؛ این ماه را فرصت عبادت، بندگی، دعا و تضرع به درگاه خداوند برشمرد و اظهار داشت: انشاءالله این ماه عزیز؛ ماه توبه، انابه و گرفتن حاجات از درگاه قاضی الحاجات باشد.

دبیر شورای نگهبان با ابراز خوشوقتی از دیدار با دانشجویان حزب‌اللهی، گفت: شما عزیزان؛ مایه‌های امید نظام هستید؛ ‌آن هم در وضعیتی که بسیاری افراد در مقاصد نادرست و ناسالم فعالیت می‌کنند.

کد خبر : ۳۸۱۳۹۸