خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در ترکیه در دیدار با احسان‌اغلو:

ثمره حمایت از تروریسم گریبان حامیان جنایتکاران را می‌گیرد

سفیر ایران در ترکیه گفت: ثمره تلخ و نتیجه تصمیمات غلطی که از سوی برخی برای حمایت از تروریسم اتخاذ می‌شود، دیر یا زود گریبان حامیان جنایتکاران را خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، محمدابراهیم طاهریان با اکمل‌الدین احسان اغلو دبیرکل سابق سازمان همکاری اسلامی و نماینده مجلس ملی جمهوری ترکیه دیدار کرد.

در این ملاقات که در محل مجلس ملی جمهوری ترکیه صورت گرفت احسان اغلو با اشاره به نقش مهم و جایگاه تاثیرگذار سازمان همکاری اسلامی و پتانسیل‌های موجود در آن خواستار تعامل هرچه بیشتر میان اعضای این سازمان و جلوگیری از اعمال نظر و نفوذ برخی کشورهای عضو که در مسیر اهداف دشمنان اسلام حرکت می‌‌کنند، در ارکان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی این تشکل مهم اسلامی شد.

وی با اشاره به موج اسلام‌هراسی غرب علیه مسلمانان گفت: متاسفانه از سوی افراطیون و تروریست‌ها چهره‌ای خشن از اسلام در راستای منافع غرب ترویح و تبلیغ می‌شود. لذا برای مقابله موثر و مبارزه با اسلام‌هراسی باید کشورهای اسلامی به طور متحد چهره اصیل رحمانی دین مبین اسلام را تبین و به جهانیان معرفی کنند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه هم در این دیدار با اشاره به ضرورت برقراری وحدت میان امت اسلامی با توجه به شرایط بحرانی منطقه اظهار داشت: سازمان همکاری اسلامی نقش مهمی در برقراری و ایجاد ثبات، مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و معرفی اسلام در منطقه و جهان دارد. بر این اساس کشورهای مسلمان باید مشترکا و بدون جهت‌گیری خاص یا تاثیرپذیری از برخی کشورهای که سیاست‌های دشمنان اسلام را تعقیب می‌کنند، در راستای نقش‌آفرینی موثر برای مبارزه هماهنگ با افراط‌گرایی، تروریسم و تبین چهره اسلام ناب محمدی گام بردارند.

طاهریان حفط تمامیت ارضی کشورهای منطقه خصوصا سوریه و عراق را یک ضرورت عنوان و تاکید کرد: راه حل و امکان برون رفت از بحران سوریه قطعا سیاسی است و حمایت از افراطیون و تروریست‌ها عامل بی‌ثباتی، افزایش بحران و توسعه ناامنی برای منطقه و جهان است.

وی خاطرنشان کرد: ثمره تلخ و نتیجه تصمیمات غلطی که از سوی برخی برای حمایت از تروریسم و توسعه افراط‌گرایی  اتخاذ می‌شود، دیر یا زود گریبان حامیان جنایت‌کاران را خواهد گرفت.

سفیر ایران با اشاره به هدف‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری میان ایران و ترکیه لزوم همکاری همه ارگان‌های سیاسی اقتصادی به ویژه مجالس دو کشور برای تسهیل قوانین مورد نیاز را حائز اهمیت برشمرد.

«اکمل‌الدین احسان‌اغلو»  به‌مدت ۱۰ سال، از ژانویۀ ۲۰۰۵ تا ژانویۀ ۲۰۱۴ دبیرکل سازمان همکاری اسلامی بوده است.

کد خبر : ۳۸۱۴۶۴