خبرگزاری کار ایران

اکبر ترکان:

بازگشت تحریم‌ها امکان‌پذیر نیست

مشاور رئیس جمهور کشورمان گفت: بازگشت تحریم‌های شورای امنیت و سازمان ملل امکانپذیر نیست

به گزارش ایلنا، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور در برنامه «لقاء الیوم» شبکه تلویزیونی الجزیره به تاثیرات بعد از توافق هسته‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: در پسابرجام، صادرات نفت ایران افزایش یافت و علاوه بر این، تولیدات ایران به بازارهای جدید رسید.

او در مورد رئیس جمهور آینده آمریکا و نگرانی ایران گفت: بازگشت تحریم‌های شورای امنیت و سازمان ملل امکانپذیر نیست و دولت‌های آینده آمریکا نمی‌توانند ضد ایران قطعنامه‌ای را در شورای امنیت به تصویب برسانند.

ترکان در خصوص مخالفت برخی در ایران با توافق هسته‌ای گفت: ما انتظار برخی از انتقادها را داشتیم. اکنون اقلیتی با این موضوع مخالفت دارند که از مخالفان سیاسی دولت هستند و به این سیاست خود ادامه خواهند داد.

مشاور رئیس جمهور در مورد حضور ایران در عراق گفت: ما اعلام کردیم که نمی‌توانیم داعش را در نزدیکی مرزهای غربی خود بپذیریم. چگونه می‌توان حضور نظامی آمریکا در عراق را توجیه کرد؟ ما به درخواست دولت عراق در این کشور حضور یافته‌ایم.

او در ادامه درباره سوریه و «بشار اسد،» رئیس جمهور این کشور، گفت: باید زمینه برای برگزاری انتخابات در سوریه فراهم شود. اکنون این زمینه وجود ندارد. زمانی که انتخابات برگزار شد، همه باید به نتیجه آن احترام بگذارند. ما نمی‌خواهیم موضوعی را بر ملت سوریه تحمیل کنیم.

کد خبر : ۳۸۱۸۳۶