خبرگزاری کار ایران

فلاحت‌پیشه در تذکری شفاهی؛

باتوجه به اهمیت آلودگی هوا، این جلسه باید به ریزگردها اختصاص می‌یافت

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در تذکری در صحن علنی مجلس نسبت به وضعیت ریزگردها و آلودگی هوا تذکر داد و از هیات‌رئیسه خواست در اولویت مسائل بیشتر دقت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا،  حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در نخستین لحظات نشست علنی امروز مجلس با استناد به اصل ۵۰ قانون اساسی درباره اهمیت مسائل محیط‌زیستی و همچنین ماده ۱۰۳ و ۸ آیین‌نامه داخلی مجلس درخصوص نحوه اداره جلسه‌های علنی مجلس اعلام کرد: باتوجه به این‌که نیمی از مردم در حال خفه شدن به خاطر ریزگردها هستند،‌ انتظار می‌رفت بخشی از این جلسه به این مسئله ریزگردها اختصاص یابد.

او در پاسخ به واکنش لاریجانی که از او خواست، صحبت‌هایش را به اتمام برساند، گفت: یک نماینده خارجی بنابر حقی که  دارد ۱۵ ساعت صحبت می‌کند، اما بنده نمی‌توانم در کمتر از دو دقیقه صحبت را مطرح کنم.

فلاحت‌پیشه با اشاره به تصویب طرحی یک فوریتی درخصوص حل مشکل ریزگرد، یادآور شد: ما این طرح را به تصویب رساندیم اما هرگز به طور جدی در راستای اجرای آن اقدام نکردیم.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی امروز را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو گفت: مسائل و مشکلات کشور متعدد است. هم بحث محیط زیست و هم بحث بهداشت و درمان اهمیت دارد و ما به نوبت قصد داریم، مشکلات را مطرح کنیم.

 

کد خبر : ۳۸۲۲۰۷