خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

شهید چمران الگوی نمونه و نام‌آور اقدام و عمل در عرصه‌های گوناگون است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از شهید چمران به عنوان الگوی نمونه و نام آور اقدام و عمل در عرصه‌های گوناگون برای نسل های امروز و فردای این مرز و بوم یاد کرد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان در سخنانی به مناسبت ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران گفت: شهید چمران در مدرسه، دانش آموزی موفق، در دانشگاه، دانشجویی ممتاز، انقلابی و استادی متعهد در کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان، مددکاری بزرگ در مبارزه با رژیم صهیونیستی، مجاهدی خستگی‌ناپذیر در جایگاه نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، زبان گویا و پیگیر آرمان آنان در مسئولیت وزارت دفاع وزیری کاردان، نوگرا، تحول ساز و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل فرماندهی مبتکر، شجاع، خط شکن و سرداری بزرگ بود.

وزیر دفاع با بیان اینکه این شهید والامقام به چنان درجه‌ای از ایمان و کمال دست یافته که حضرت امام خمینی (ره) از ایشان به عنوان سردار پر افتخار اسلام، مجاهد بیدار و متعهد، جنگجوی پرهیزکار، معلمی متعهد یاد می‌کند و می‌فرماید او جهاد در راه خدا را از آغاز زندگی شروع و به آن ختم کرد. او در حیات، با نور معرفت و پیوستگی به خدا قدم نهاد و در راه خدا به جهاد برخاست و جان خود را نثار کرد او با سرافرازی زیست و با سرافرازی شهید شد و به حق رسید.

سردار دهقان افزود: اما ویژگی برجسته دیگری که حضرت امام (ره) برای شهید چمران توصیف می‌کند و باید نصب العین جامعه ما بویژه مسئولان کشور باشد آنجاست که حضرت امام خمینی (ره) می‌فرماید: «هنر آن است که بی‌هیاهویی‌های سیاسی و خودنمایی‌های شیطانی برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوس و این هنر مردان خداست» و شهید چمران این بزرگ مرد الهی و هنرمند زبردست یکی از مصادیق بارز و برجسته‌ای است که امروز به عنوان یک الگوی تمام عیار پیش روی ماست.

وزیر دفاع با اشاره به تقارن شهادت این شهید والامقام با ماه مبارک رمضان گفت: حقیقتا چمران فرزند رمضان بود و راز و رمز طی کردن این مراحل و مدارج ارزشمند معنوی در سایه درسهای نابی بود که او از فرهنگ رمضان آموخته بود و بارز‌ترین آن انس با قرآن و راز و نیاز با معبود است.

او افزود: نیایش‌های چمران صحیفه درخشان و بلندی است که می‌تواند رهنما و راهگشای همه ما به‌ویژه نسل جوان در برابر دام‌های شیاطین باشد.

وزیر دفاع در پایان گفت: ما مفتخریم وزارت دفاع در دوران دفاع مقدس سه وزیر شهید ارزشمند و خدمتگزارانی چون شهید چمران را تقدیم اسلام و انقلاب نموده است و بی‌تردید راه و منش آن‌ها همواره الگوی ما در این وزارت خانه است و ما موفقیت‌های خود را مدیون خون این شهدا و شهیدان عزیزی می‌دانیم که برای عزت، سربلندی، استقلال و عظمت این سرزمین عاشقانه جان باختند تا جان بخش دل‌ها و چراغ راه ملت ایران و همه ملت‌های آزاده و مسلمان جهان باشند.

کد خبر : ۳۸۲۲۱۲