خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در اخطار قانون اساسی:

برخورد وزیر بهداشت با طرح تحول سلامت مانند برخورد احمدی نژاد با بودجه است

نماینده ارومیه در مجلس نسبت به نحوه هزینه‌کرد بودجه طرح تحول سلامت توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتقاد کرد و شیوه برخورد وزیر با طرح تحول سلامت را مشابه برخورد احمدی‌نژاد با بودجه دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نادر قاضی‌پور در نشست علنی امروز مجلس، در اخطاری با استناد به اصل ۲۹ قانون اساسی اعلام کرد: برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی‌سرپرستی، درراه ماندگی، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی به صورت بیمه و غیره حقی است، همگانی و دولت مکلف است که بنابر قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایتهای مالی فوق را برای یک یک افراد کشور تامین کند.

او یادآور شد: متاسفانه اقدام وزیر بهداشت در طرح تحول سلامت مانند برخوردی بود که احمدی نژاد با بودجه کرد و به ایجاد اختلاف شدید طبقاتی بین پزشکان منجر شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما به استناد ماده ۲۱۴ آئین نامه داخلی مجلس طرح تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت را تقدیم کرده‌ایم، از این‌رو درخواست داریم، دستور بدهید تا این تفحص در دستورکار کمیسیون بهداشت قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: نیازی به طرح اخطار در این باره نبود اما موضوع تفحص از این طرح را پیگیری می‌کنیم.‌

کد خبر : ۳۸۲۲۸۸