خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

مقابله با ایران‌هراسی از دستاوردهای اعزام ناوگروه‌های ارتش به آب‌های آزاد است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: یکی از دستاوردهای اعزام ناوگروه‌های دریایی ارتش به آبهای آزاد مقابله با ایران‌هراسی است.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم استقبال از ناوگروه چهلم نیروی دریایی ارتش و اعزام ناوگروه چهل و یکم به آبهای آزاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ناوگروه‌های اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آبهای آزاد ضمن ارائه پیام روشن خودباوری و خوداتکایی نیروهای مسلح کشورمان به عنوان اقتدار دریایی، پیام روشن صلح و دوستی را نیز به دیگر ملت‌های جهان ارائه و عرضه می‌کنند.

وی افزود: در بسیاری از ماموریت‌های ناوگروه‌های اعزامی نداجا به آبهای آزاد و به خصوص در خلیج عدن، ضمن صیانت از کشتی‌های تجاری کشورمان، برخی کشتی‌های تجاری خارجی نیز که با چالش دزدان دریایی روبرو می‌شوند نیز مورد حفاظت و حمایت قرار گرفته‌اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این‌که مقابله با شعار ایران‌هراسی در ذات ماموریت‌های ناوگروه‌های اعزامی ایران به خلیج عدن و آبهای آزاد نمود یافته است، تصریح کرد: نیروی دریایی مظهر اقتدار ملت ایران است.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: حفظ امنیت برای عبور آسان و ایمن کشتی‌های تجاری کشورمان به خصوص در آبهای آزاد و کمک به برقراری خطوط مواصلاتی تجاری ایران و حفاظت از منافع جمهوری اسلامی در آبهای آزاد از جمله ماموریت‌های ویژه ناوگروه‌های اعزامی به خلیج عدن بوده که با جدیت و اقتدار تداوم یافته است.

وی گفت: در گذشته کسی باور نمی‌کرد که ایران بتواند با چنین اقتدار و صلابتی در آب‌های آزاد قرار گیرد و ناوگان تجاری دریایی را مورد حفاظت و حمایت قرار دهد، ولی به واسطه روحیه خودباوری که امام راحل در میان نیروهای مسلح از جمله نیروی دریایی ایجاد کردند، اکنون در سایه رهبری‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری، نیروی دریایی به همه ماموریت‌های خود عمل کرده است.

همزمان با استقبال از ناوگروه چهلم نیروی دریایی ارتش، ناوگروه چهل و یکم نداجا برای حضور در آبهای آزاد و خلیج عدن بدرقه شد.

کد خبر : ۳۸۲۴۵۲