خبرگزاری کار ایران

اولاد قباد :

فراکسیون زنان طرح‌ها و لوایح مسکوت را بررسی می‌کند/ زنان فرصتی برای تذکر در صحن علنی ندارند

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مورد برنامه های فراکسیون زنان گفت: قصد داریم طرحها و لوایح مسکوت را بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، فریده اولاد قباد در نشست چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی زنان ایران در مجلس دهم گفت: گفتمان اصلاح طلبان براساس منافع ملی و عمومی است نه منافع جناحی. فراکسیون زنان با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند در سالهای گذشته نتوانسته بود به مطالبات آنان دست یابد.

وی با اشاره به اینکه زنان توانمند کارآفرین، سرپرست خانوار و... در کشور حضور دارند افزود: امروز در عرصه کلان مدیریتی زنان نتوانستند جایگاههای مناسبی را احراز کنند در چنین وضعیتی نمی‌توان انتظار داشت که به رشد و توسعه متوازن پایدار برسیم در حالی که در کشورهای دیگری مانند کره جنوبی که روزی همانند ایران بودند با استفاده از ظرفیت زنان توانستند وضعیت خود را در جهان ارتقاء دهند.

این نماینده مجلس دهم اظهار کرد: فراکسیون زنان مجلس دهم می‌خواهد طرح‌ها و لوایح مسکوت را بررسی کند و به مواردی همچون خشونت علیه زنان تبعیض جنسیتی و غیره بپردازد.

اولاد قباد افزود: زنان ما نتوانستند به جایگاهی که مستحق آن هستند برسند و شاهدیم که بسیاری از امکانات برای آن‌ها فراهم نیست.

او با اشاره به اهمیت حضورزنان در صحن علنی مجلس گفت: ما در این مدت هر روز برای تذکر وقت خواستیم اما متاسفانه از آنجا که وقت دادن برای تذکر قرعه کشی مشخص می‌شود و تعداد زنان بسیار کمتراز مردان است، نتوانستیم این فرصت را به دست آوریم.

این نماینده مجلس توضیح داد: البته ما به هیات رییسه پیشنهاد دادیم که برای خانم‌ها قرعه کشی به صورت جداگانه انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زنان ما هم توانمند هستند و هم قانع و ساده‌زیست باید توجه کنید یکی از ضعف‌های صنعت فرهنگ ما معرفی زن ایرانی اسلامی به جهان بوده است.

کد خبر : ۳۸۲۵۴۰