خبرگزاری کار ایران

سفیر کشورمان در ترکیه خبر داد؛

ابراز آمادگی شرکت‌های پیمانکاری ترکیه برای سرمایه‌گذاری در ایران

سفیر ایران با میک هات ینی گون رئیس و اعضای هیئت مدیره اتحادیه پیمانکاران ترکیه در آنکارا دیدار و پیرامون راه‌های توسعه مناسبات و همکاری‌های بخش خصوصی دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار محمد ابراهیم طاهریان فرد با اشاره به مشترکات تهران و آنکارا، گفت: ضامن تحکیم روابط سیاسی و فرهنگی، توسعه و تقویت روابط اقتصادی تجاری میان دو کشور است.

طاهریان تبادل هیات‌های مختلف و دیدار مقام‌های بلندپایه اقتصادی تجاری ایران و ترکیه ظرف سه ماه گذشته را رکورد خوبی در جهت ارتقاء مناسبات دو کشور بر شمرد و ابراز امیدواری کرد تا روابط دوستانه میان فی مابین هم چنان توسعه یابد.

سفیر ایران در ترکیه افزود: به سبب لغو تحریم‌ها، اصلاح قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری و همچنین ارائه مشوق‌ها و تضمین‌های لازم از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران، شرایط و بسترهای لازم برای افزایش مشارکت شرکته‌ای سرمایه‌گذار خارجی به ویژه در پروژه‌های زیربنایی، گردشگری و سلامت در ایران فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هم اکنون محدودیت‌های سوئیفت رفع شده و امکان مبادلات مالی از طریق لیر و یورو در ترکیه فراهم شده است، انتظار داریم تا به دلیل مشترکات فرهنگی، دینی و همسایگی میان دو کشور شاهد حضور بیشتر و موثر شرکت‌های سرمایه گذارترکیه در ایران باشیم.

میک هات ینی‌گون رئیس هیات مدیره اتحادیه پیمانکاران ترکیه نیز با اشاره به اینکه در دوران تحریم‌ها حضور شرکت‌های عضو این اتحادیه در ایران با مشکل مواجه بود گفت: امیدواریم در فصل جدید با توجه به رفع محدودیت‌ها، تلاش بخش خصوصی و مساعدت دولتمردان هر دو کشور بتوانیم کمبودهای گذشته را جبران و درجهت تحقق چشم‌انداز ۳۰ میلیارد دلاری در روابط تجاری - اقتصادی دو کشور از طریق حضور و مشارکت فعالانه و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی ایران نقش آفرینی داشته باشیم.

سایر اعضای هیئت مدیره اتحادیه پیمانکاران ترکیه هم در این نشست با معرفی و تشریح فعالیت‌های شرکت‌های متبوعه آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در پروژه‌های راه سازی، احداث و توسعه راه آهن، احداث نیروگاهی و مشارکت در بخش بهداشت، سلامت و گردشگری در ایران اعلام کردند.

کد خبر : ۳۸۲۸۳۸