خبرگزاری کار ایران

ارتش جمهوری اسلامی ایران:

شهید چمران نمونه‌ای بارز از خستگی ‌ناپذیری ملت ایران در برابر دشمنان است

ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد شهادت شهید چمران طی بیانیه‌ای وی را الگویی ماندگار و نمادی از شجاعت، بصیرت و مقاومت ملت ایران دانست.

به گزارش ایلنا، در بیانیه ارتش جمهوری اسلامی به مناسبت سالگرد شهادت شهید چمران آمده است: شهید دکتر مصطفی چمران با روح معنوی و شجاعتی مثال زدنی و نیز درک شرایط مسلمانان در آن دوره، از سنگر علم به جایگاه رفیع جهاد و دفاع روی آورد تا الگویی ماندگار از خود بر جای بگذارد. 

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: دکتر مصطفی چمران در جهت تثبیت جمهوری اسلامی در کشور در روزهای آغازین نظام نوپای انقلاب اسلامی شجاعانه سنگر علم و دانش را‌‌ رها و به عرصه جهاد روی آورد و در این راه با تشکیل ستاد جنگ ‌های نامنظم گامی مهم در پیروزی رزمندگان اسلام برداشت. 

روابط عمومی ارتش در ادامه بیانیه خود تصریح کرده است: شهید دکتر چمران به عنوان الگویی ماندگار، امروز و در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران به مقابله با زیاده خواهی‌های آمریکا پرداخته و به الگویی در بین کشورهای مسلمان تبدیل شده است می‌تواند نمونه‌ای بارز از خستگی ‌ناپذیری ملت ایران در برابر دشمنان باشد. 

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان بیانیه خود ضمن احترام و گرامیداشت نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اعلام می‌دارد فرزندان غیور ملت در ارتش جهت پاسداشت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مام میهن تحت لوا و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در آمادگی کامل به سر برده و با تأسی به روح شهدای بزرگواری همچون شهید دکتر مصطفی چمران آماده هر گونه جانفشانی می‌باشند.

کد خبر : ۳۸۲۸۴۹