خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات:

رعایت ضوابط ایمنی و امنیت در حفاظت از پایگاه‌های داده و درگاه‌های دولت و نهادهای عمومی الزامی است

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر تسریع در اجرایی شدن دولت الکترونیک، به انواع خدمات دولتی که قرار است توسط دستگاه های دولتی از طریق خدمات الکترونیکی بین دستگاهی و اتصال به مرکز ملی تبادل اطلاعات ارایه شود اشاره کرد و اظهار داشت: باید ارایه این خدمات به نحوی باشد که در نهایت منجر به حذف مکاتبات کاغذی و توسعه خدمات الکترونیکی شود.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در دهمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، پس از ارایه گزارش دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات در خصوص وضعیت امنیتی پورتال‌های دولتی، تاکید کرد: رعایت ضوابط ایمنی و امنیت در حفاظت از پایگاه‌های داده، وب سایت‌ها و درگاه‌های دولت و نهادهای عمومی و بنگاه‌های کشور الزامی است. 

در این جلسه دستورالعمل پیاده سازی خدمات الکترونیکی بین دستگاهی و اتصال به مرکز ملی تبادل اطلاعات به تصویب رسید. براساس این دستورالعمل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سازمان ثبت اسناد کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، سازمان امور مالیاتی، قوه قضاییه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارائه شناسنامه خدمات در درگاه خدمات دولت هوشمند و تدوین برنامه الکترونیکی نمودن خدمات موظف شدند، شناسنامه خدمات خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال نمایند. 

سپس نصراله جهانگرد دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات با ارائه گزارشی درخصوص زیرساخت‌های توسعه دولت الکترونیک و مزایا و اهداف آن، اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک بخش‌هایی از خدمات از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیکی دولت به مردم و دستگاه‌ها ارائه شود. 

وی همچنین گزارشی پیرامون طرح درگاه الکترونیکی دولت هوشمند، گزارش گذرگاه ملی خدمات دولت و گزارش وضعیت امنیتی و ایمنی درگاه‌های دولتی ارائه کرد. 

در این جلسه همچنین وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، اقتصاد و دارایی، دفاع و پشتیبانی و نیروهای مسلح، ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش و معاون علمی و فناوری رییس جمهور حضور داشتند.

کد خبر : ۳۸۳۲۵۵