خبرگزاری کار ایران

انصاری‌راد در گفت‌وگو با ایلنا:

عبور اصلاح طلبان از روحانی بعید است/ رفع حصر در اختیار رییس‌جمهور نیست

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۲۹۷

نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: عبور اصلاح طلبان از روحانی بعید است.

حجت الاسلام حسین انصاری راد در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا در جامعه دارای پایگاه اجتماعی قدرتمندی هستند اما نباید از این نکته غافل بود که طول و عرض اصلاح طلبان به اندازه طول و عرض همه کشور است، چرا که این مهم در انتخابات دوم خرداد سال ۷۶، انتخابات مجلس ششم و انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ مشهود بود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ششم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان مظلوم هستند، تصریح کرد: این مظلومیت صرفا مربوط به حال نیست در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی تمام اصلاح طلبان تقریبا از دایره انتخابات اخراج شدند ۸۵ نفر از نمایندگان شاخص اصلاح طلب و ۳ هزار و ۵۰۰ الی ۴ هزار نفر در سطح کشور رد صلاحیت شدند در مجلس هشتم هم همین قصه پیش آمد. شرکت اصلاح طلبان در مجلس نهم محدود بود و یا شرکت نکردند به دلیل آنکه اصلاح طلبان واقف بودند که رد صلاحیت خواهند شد. حتی در انتخابات مجلس اخیر هم عناصر شاخص اصلاح طلب کاندیدا نشدند و این هم خود نوعی مظلومیت است.

انصاری راد ادامه داد: علی رغم آنکه افراد شاخص اصلاح طلب در انتخابات مجلس دهم کاندیدا نشدند شورای نگهبان حدود ۳ هزار نفر از اصلاح طلبان را رد صلاحیت کردند. ۲۵ نفر از ۳۰ نفر لیست امید تهران چهره‌های ناشناخته بودند و اگرهم باطنا و ماهیتا اصلاح طلب بودند ولی رنگ اصلاح طلبی نداشتند.

این نماینده مجلس ششم شورای اسلامی با اشاره به نگارش نامه سرگشاده به مقام معظم رهبری در خصوص معایب سیستم انتخاباتی افزود: بنده در آستانه انتخابات ۷ اسفند ماه ۹۴ نامه‌ای سرگشاده به رهبر انقلاب نوشتم و اشکالات انتخابات را آنجا دقیقا ذکر کردم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در جریان انتخابات ریاست مجلس و ریاست کمیسیون‌ها شاهد بودیم یک مقدار ناشی از وضعیتی بود که در جریان انتخابات پیش آمده بود، چرا که اصلاح طلبان به دلیل ردصلاحیت با پرچم و افراد مشخص درانتخابات حضور پیدا نکردند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ششم شورای اسلامی با اشاره به اینکه لاریجانی در لیست امید و مورد تایید اصلاح طلبان بود، عنوان کرد: لاریجانی در جریان برجام با دولت مساعدت کرده و حساب خودش را از تندرو‌ها جدا کرده بود، از این رو در سخنرانی قم مورد هجمه قرار گرفت. به علاوه ۲ نفر از یاران نزدیک لاریجانی در لیست تهران و اصلاح طلبان قرار داشتند بنابراین رد‌صلاحیت‌های گسترده موجب شد اصلاح طلبان از سهم کافی در ریاست و مدیریت‌های مجلس برخوردار نشوند.

عبور اصلاح طلبان از روحانی بعید است

انصاری راد با اشاره به اینکه اصلاح طلبان از آقای روحانی و سیاست‌های روحانی حمایت خواهند کرد، افزود: بنده هم از آقای روحانی و انتخاب ایشان در دوره آینده حمایت می‌کنم.

این نماینده مجلس ششم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عبور اصلاح طلبان از روحانی بعید است و اصلاح طلبان بر سر روحانی اجماع خواهند کرد، افزود: روحانی نمی‌توانست در مساله ریاست مجلس طرف کسی را بگیرد و به هر حال ایشان باید بی‌طرف می‌بودند و تا جایی که بنده اطلاع دارم ایشان بی‌طرف بودند.

وی در خصوص احتمال بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه سیاست عنوان کرد: احمدی‌نژاد حساب خاص خودش را دارد و آقای احمدی‌نژاد نه اصلاح طلب است و نه اصول گرا. ایشان عمل گرا است آن هم عمل گرایی که که راهش از ابتدا غلط بود. وی با ثروت این کشور با دلارهای این مملکت، بد معامله کرد. درآمد ایران در دوره ۸ ساله ایشان ۲ برابر ۱۶ سال ریاست جمهوری آقای هاشمی و رئیس دولت اصلاحات بود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ششم شورای اسلامی افزود: البته در دوره احمدی‌نژاد درآمدهای ارزی دیگری هم وجود داشت.وی از مجموع ذخیره بانک‌ها به طرز غیر کار‌شناسانه استفاده کرد و میلیارد‌ها تومان را با بهره ۸ الی ۱۲ درصد به اشخاص خاصی داد و تا جایی که بنده به خاطر دارم وثیقه معتبری هم دریافت نکرد و نتیجه این شد که وی با مثبت۶ درصد رشد کشور را تحویل گرفت و با منهای ۶ درصد رشد با آن همه درآمد عظیم، کشور را تحویل داد.

احمدی‌نژاد کشور را شخم زد

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد کشور را شخم زد، اظهار کرد: احمدی‌نژاد بازی را شروع کرد که به ضرر خودش، به ضرر ملت به ضرر جمهوری اسلامی و به ضرر مملکت بود. ایشان حسابش جدا است و پرونده‌هایی هم دارد که باید به این پرونده‌ها رسیدگی شود، از این رو بنده برای ایشان شانسی برای ورود به انتخابات قائل نیستم.

سیاست‌های روحانی منافاتی با سیاست‌های اصلاح طلبان ندارد

نماینده مردم نیشابور در مجلس ششم شورای اسلامی یادآور شد: سیاست‌های روحانی در کل‌‌ همان سیاست‌های اصلاح طلبان است تا آنجا که تقریبا شعار‌ها و برنامه‌هایشان با برنامه اصلاح طلبان منافاتی نداشته، بنابراین اصلاح طلبان از ایشان حمایت خواهند کرد.

انصاری راد خاطرنشان کرد: روحانی کشور را با خزانه خالی، نفت تحریم شده و با قیمت ارزان تحویل گرفت، از این رو شرایط عادی نبود و تحریم‌ها جلوی ورود پول نفت را به کشور می‌گرفت. روحانی با تحریمی که ارثیه آقای احمدی‌نژاد بود مواجه شد و علی رغم آنکه احمدی‌نژاد می‌گفت این قطعنامه کاغذ پاره است و این تحریم‌ها هیچ کاری نمی‌تواند بکند ولی تحریم‌ها کارساز شد. تولید نفت تقریبا به یک سوم کاهش پیدا کرد، درآمد نفت قابل وصول نبود و نفت بسیار ارزان شد. بانک‌ها در وضعیت بحرانی قرار داشتند و هم اکنون هم در وضعیت بحرانی قرار دارند.

این نماینده مجلس ششم شورای اسلامی افزود: کابینه روحانی و شخص دکتر روحانی برای حل معضلات کشور اهتمام جدی به کار برده‌اند ولو اینکه نقصی هم وجود داشته باشد.

عملکرد دولت بدون مبالغه مثبت است

وی در خصوص نقش رسانه‌ها در تبیین اقدامات دولت یادآور شد: رسانه‌ها باید حقایق را بگویند تعریف نا‌به جا غلط است و اینکه بخواهند نقایصی را بگویند که وجود ندارد این هم غلط است. در عین حال دولت باید مشکلات را دقیقا‌‌ همان گونه که هست بگوید، رسانه‌های اصلاح طلب هم در برابر تهمت‌ها، نسبت‌ها و انتقادات نادرستی که جناح مخالف به دولت روحانی می‌زنند باید پاسخگو باشند آن هم به راستی و به امانت.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ششم شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد دولت دکتر روحانی به طور نسبی خوب است، ادامه داد: دولت روحانی و آقای ظریف در مساله هسته‌ای توفیق بزرگی کسب کرده‌اند و این معضل بسیار سنگین توسط دولت روحانی حل و فصل شد و این امر را نباید دست کم گرفت. تحریم‌ها تا حد زیادی برطرف شده و درآمد نفت نسبتا قابل وصول است.

انصاری راد با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید از سیاه نمایی و سفید نمایی اقدامات دولت به جد پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: از یک سو اگر انتقادی از ناحیه هر کس به دولت روحانی وارد است باید این انتقاد را پذیرفت و از سوی دیگر سیاه نمایی و سفید نمایی اقدامات دولت نا‌به جا است، اما در مجموع می‌توان این گونه اذعان کرد که عملکرد دولت بدون مبالغه مثبت است.

وی عنوان کرد: متاسفانه انتقادات برخی از رسانه‌ها و مطبوعات جناح مقابل منصفانه نیست ازاین رو رسانه‌ها و مطبوعات حامی دولت باید به این انتقادات پاسخ‌های درست و شایسته‌ای بدهند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ششم شورای اسلامی در خصوص هجمه‌های برخی از رسانه‌ها به دولت مبنی بر عدم تحمل مخالف خاطرنشان کرد: اینکه روزنامه‌ای توقیف می‌شود باید بر این نکته واقف بود که دولت دست بازی ندارد، قوه قضائیه کار خودش را انجام می‌دهد و تابع دولت نیست. دولت اختیارات محدودی دارد و این اختیارات محدود هم به وسیله برخی محدود‌تر می‌شود بنابراین نمی‌شود بسیاری از این عیب‌ها را یکسره به گردن دولت انداخت.

انصاری راد خاطرنشان کرد: بنده تصور نمی‌کنم دولت از انتقادات درست و به جا ابایی داشته باشد اما انتقاداتی که در برخی رسانه‌های راست مطرح است واقع بینانه نیست و اگر دولت بی‌تابی و یا اعتراضی به این انتقادات نشان می‌دهد حق با دولت است.

رفع حصر در اختیار روحانی نیست

این نماینده مجلس ششم شورای اسلامی در پایان افزود: دکتر روحانی در جریان انتخابات وعده آزادی حصرشدگان را داد و علی الظاهر ایشان اقداماتی هم انجام داده اما این مساله در اختیار آقای روحانی نیست و ایشان واقعا قادر به رفع حصر نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز