خبرگزاری کار ایران

در پیام‌های جداگانه؛

روسای مجالس شیلی، روسیه، ‌ژاپن و بلغارستان به لاریجانی تبریک گفتند

روسای مجالس شیلی، روسیه، ‌ژاپن و بلغارستان و همسر جلال طالبانی رییس جمهور سابق عراق در پیام‌های جداگانه‌ای ریاست علی لاریجانی در دوره دهم مجلس را تبریک گفتند.

به گزارش ایلنا، متن پیام‌های تبریک رئیس مجلس سنا جمهوری شیلی، رئیس شورای فدراسیون مجلس فدرال فدراسیون روسیه، رییس مجلس مشاوران ژاپن، رئیس مجلس ملی بلغارستان و همسر رئیس جمهور سابق عراق به لاریجانی به شرح زیر است:
 

رئیس مجلس ملی بلغارستان

حضور محترم

جناب آقای علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران

عالیجناب

اینجانب از جانب خویش و از جانب چهل و سومین مجلس ملی جمهوری بلغارستان، بدینوسیله مراتب تبریکات بی دریغ خود به مناسبت انتخاب جنابعالی به عنوان سخنگوی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران را به حضور اعلام می دارد.

 

موقع را مغتنم شمرده و تمایل خویش جهت همکاری با جنابعالی در راستای گسترش روابط دوستانه دیرینه و مداوم بین بلغارستان و ایران، را ابراز می دارد. اینجانب حصول اطمینان می نمایم که روابط بین پارلمانی منجر به تقویت و گسترش همکاری در زمینه های مورد نظر و مشترک بین هر دو کشور خواهد گردید.

عالیجناب، لطفا احترامات فائقه اینجانب برای جنابعالی و بهترین آرزوها برای کامیابی و موفقیت جنابعالی در مقام پرمسئولیت تان را پذیرا باشید.

تستسکا تساچوا

 

رییس مجلس مشاوران ژاپن

جناب آقای علی لاریجانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران

با عرض سلام

احتراماً بدینوسیله انتخاب مجدد جنابعالی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی را به نیابت از طرف مجلس مشاوران ژاپن صمیمانه تبریک عرض می نمایم.

امیدوارم از این پس نیز تسریع در تبادل هیات های پارلمانی و ژاپن و جمهوری اسلامی ایران موجب گسترش بیش از پیش روابط دون کشور گردد.

از صمیم قلب برای جنابعالی سلامتی و برای کشور شریفتان سعادت و بهروزی آرزومندم.

با تقدیم احترام

ماساآکی یامازاکی رئیس مجلس مشاوران ژاپن

 

 

رئیس شورای فدراسیون مجلس فدرال فدراسیون روسیه

جناب آقای دکتر علی لاریجانی، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران

بدینوسیله مراتب تبریکات صمیمانه اینجانب را به مناسبت انتخاب مجدد جنابعالی به عنوان منصب عالی ریاست مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران پذیرا باشید.

مقامات رهبری شورای فدراسیون مجلس فدرال روسیه به پایبندی جنابعالی به گسترش همکاری های سازنده نمایندگان مجالس روسیه و ایران ارزش قائل می باشد.

معتقدم که همکاری ثمربخش بین پارلمانی فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران در آینده نیز به توسعه آتی روابط ایران و روسیه، تقویت صلح و ثبات بین المللی کمک می نماید.

برای جنابعالی موفقیت های جدید در فعالیت خود در مقام عالی، سلامتی و خوشبختی آرزومندم.

با احترام

والنتینا ماتوبینکو رئیس شورای فدراسیون مجلس فدرال فدراسیون روسیه

مسکو، 11 ژوئن 2016 برابر با 21 خرداد 1395

 

رئیس مجلس سنا جمهوری شیلی

آقای دکتر علی لاریجانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران

بسیار خرسندم که تشکر خود نسبت به نامه تبریک حضرت عالی که به خاطر انتخاب اینجانب به سمت رئیس سنای جمهوری شیلی بود، محضرتان اعلام نمایم.

همچنین اینجانب آمادگی خود را در جهت توسعه بیشتر روابط همکاری و دوستی فیمابین پارلمان شیلی و ایران، خدمتتان اعلام می نمایم.

جناب آقای رئیس با احترام از حسن توجه حضرتعالی کمال امتنان و تشکر را دارم.

ریکاردو لاگوس وبر

رئیس مجلس سنا جمهوری شیلی

 

همسر رئیس جمهور سابق عراق

هیرو ابراهیم احمد عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق و همسر جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق ضمن صدور پیامی انتخاب دکتر علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

وی در پیام خود ضمن تبریک جلب اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی توسط دکتر لاریجانی در سیدن به ریاست مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرده است که در دوره جاری مجلس شورای اسلامی شاهد تحکیم و تقویت دوستی های دو کشور ایران و عراق باشیم.

کد خبر : ۳۸۳۵۹۵