خبرگزاری کار ایران

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل:

راه‌حل بحران سوریه گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط میان گروه‌های سوری است

معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با تاکید بر اینکه راه‌حل بحران سوریه فقط حل و فصل سیاسی بر اساس گفت‌وگو میان گروه‌­های سوری بدون پیش‌شرط است، گفت: این رویکرد سیاسی باید به موازات اقدامات ضدتروریستی به پیش برود.

به گزارش ایلنا، در جریان جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای بررسی وضعیت بشردوستانه در سوریه که در نیویورک برگزار شد، غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در این سازمان خواستار انجام عملیات کمک­‌رسانی به مردم سوریه با توجه معیارهایی چون بی­‌طرفی و غیرسیاسی بودن امور بشردوستانه در عین احترام به حاکمیت ملی کشور شد.

وی با اشاره به اشغال بخش­‌های وسیعی از سرزمین و شاهرگ‌­های ارتباطی سوریه به دست گروه­‌های تروریستی، این امر را چالش بزرگی بر سر راه عملیات بشردوستانه در سوریه  دانست.

سفیر و معاون نمایندگی ایران گفت: چنانچه جامعه بین‌­المللی در موضوع بشردوستانه در سوریه جدی  است، باید با این گروه‌­ها مقابله کند.

وی از تداوم همکاری دولت سوریه با سازمان ملل متحد به منظور ارائه کمک‌­های بشردوستانه به شهروندان متاثر از بحران در این کشور استقبال کرد و یادآور شد که بقرار اطلاع از ۱۷ منطقه مورد درخواست سازمان ملل متحد در ماه ژوئن برای عملیات بشردوستانه، دولت سوریه تاکنون امکان دسترسی به ۱۶ منطقه را فراهم کرده است.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در عین حال با ابراز نگرانی شدید از وضعیت بشردوستانه در فوعا و کفریا که ناشی از تداوم محاصره این مناطق به دست گروه‌های مخالف است، از سازمان ملل متحد در مورد طرح­‌های موجود برای شکستن این محاصره و تضمین دسترسی مردم در این مناطق به کمک‌­های بشردوستانه توضیح خواست.

دهقانی خاطرنشان کرد: راه‌حل بحران سوریه فقط حل و فصل سیاسی بر اساس گفت‌وگو میان گروه‌­های سوری بدون پیش‌شرط است و این رویکرد سیاسی باید به موازات اقدامات ضدتروریستی به پیش برود.

کد خبر : ۳۸۳۷۲۷