خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

مرحوم بهشتی مجمع فضائل بود/ اقدامات آل خلیفه را محکوم می‌کنیم

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: رحوم بهشتی مجمع فضائل بود؛ افق فکری بلند داشت، ظرفیت تحمل شکست و پیروزی ایشان مثال زدنی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با یادآوری شب‌های قدر و لزوم بهره‌گیری از آن اظهار داشت: معلوم نیست سال آینده باشیم یا نباشیم، لذا باید از شب‌های قدر استفاده کنیم چراکه خداوند برای هر کار هزار بار پاداش در نظر گرفته است.

او با بیان اینکه هفتم تیر پیش روی ماست، اظهار داشت: سلام خدا بر آقای بهشتی و یاران به خون خفته‌اش. اینها نخبگان کشور بودند و مرحوم بهشتی مجمع فضائل بود؛ افق فکری بلند داشت، ظرفیت تحمل شکست و پیروزی ایشان مثال زدنی بود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران افزود: شهید بهشتی طرح مسئله ولایت فقیه را پیروزی جدیدی برای اسلام می‌دانست و نهایت تعبد را برای ولی‌فقیه خود داشت و امروز به مسئولان می‌گویم از شهید بهشتی بیاموزید و حرف‌هایی نزنید که گمان نشود کسی تکروی می‌کند.

صدیقی متذکر شد: حکومت نامشروع آل‌خلیفه بحرین امروز مبدل به حکومت خیانت به مردم شده است. مردم بحرین تقاضی معقولی دارند و می‌خواهند خودشان رای بدهند.

او با انتقاد از اینکه در بحرین شیخ سلمان به حبس محکوم می‌شود؛ رهبر معنوی این کشور سلب تابعیت می‌شود؛ اظهار داشت: ما این حرکات را محکوم می‌کنیم. این حرکات شبیه حرکت‌های شاه سابق ایران است و هرچه ظلم خود را بیشتر کرد، خودش به زحمت افتاد و در نهایت فرار کرد. حال چنین سرنوشتی در انتظار آل‌خلیفه است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به فتوای خاخام‌های یهودیان مبنی بر اینکه مسموم‌کردن آب فلسطنیان جایز است، اشاره و تصریح کرد: لعنت بر مدعیان حقوق‌بشر؛ آنها آل سعود را حکومت کودک‌کش معرفی می‌کنند اما یک روزه با پول رای آنها برمی‌گردد. این نهایت بی‌مبنایی است که با پول بشود یک امر انسانی را نادیده گرفت و در برابر چنین فجایعی سکوت کنند.

کد خبر : ۳۸۳۹۷۸