خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

اگر دشمن بداند آماده نیستیم، قطعا حمله می‌کند

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر این‌که «کسی که به خدمت سربازی می‌رود، نباید فکر کند که عمرش را به بطالت گذرانده است» گفت: سرباز نگهبان دین، پاسدار شرف و حرمت قانون است و این‌که گفته می‌شود سرباز دژ محکم در مقابل دشمن است، بدین معناست که این عزیزان جایگاه مهم و والایی دارند.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در جمع کارکنان وظیفه مرکز آموزش شهدای وظیفه این نیرو و در محفل انس با قرآن کریم در این مرکز آموزش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «اگر دشمنی بخواهد به کشور ما حمله کند با تیزی خشم جوانان کشور روبرو می‌شود»، خاطرنشان کرد: ایشان نفرمودند که دشمن با تیزی خشم پیران روبه‌رو می‌شود، در نتیجه اتکای کشور به جوانان است.

او افزود: اگر دشمن بداند ما آماده نیستیم، قطعا حمله می‌کند و دلیل ناتوانی وزبونی دشمن در مقابل جمهوری اسلامی این است که جوانان ما را جوانانی آماده و توانمند می‌بیند.

سیاری در ادامه به تشریح ارزش امنیت پرداخت و گفت: همین که سربازان در مراکز نظامی آموزش می‌بینید و در یک مدت معین خدمت می‌کنند؛ یعنی تولید امنیت. زمانی مردم در آرامش زندگی می‌کنند که کشور در امنیت باشد؛ وقتی به شرق و غرب کشور نگاه می‌کنیم و وضع مردم همسایه را می‌بینیم بیشتر به ارزش امنیت پی می‌بریم؛ امنیتی که به لطف خداوند متعال و وجود با برکت مقام معظم رهبری و خون شهدای گرانقدر به وجود آمده است وامروز هم نوبت سربازان است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: این مدتی که سربازان عزیزان آموزش می‌بینید گرچه سخت است اما باید بدانند که ارزش دارد و هیچ گوهر ارزشمندی بدون طی سختی به دست نمی‌آید.

او، ماموریت نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج را تأمین امنیت و دفاع از مرزهای دریایی، هوایی و زمینی و امنیت داخلی کشور دانست و تأکید کرد: تولید امنیت وظیفه نیروهای مسلح و کاری حساس و بسیار مهم است؛ چراکه اگر امنیت نباشد هیچ چیزی نیست.

سیاری در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که «اگر امنیت نباشد، آنچه را که درست کرده‌ایم در یک صبح تا ظهر از دست می‌دهیم»، اظهار کرد: جایگاه و ارزش امنیت بسیار بالاست؛ از همین رو ماموریت نیروهای مسلح دارای ارزش بالایی است و مسئولیت ما نیز بالطبع در همین راستا بسیار سنگین است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ما برای آمادگی دفاع از امنیت و مرزهای کشور به تدبیر فرمانده معظم کل قوا دو کار باید انجام بدهیم؛ اول ارتقاءتوان نظامی و دوم ارتقای سطح ایمان و معنویت در بین کارکنان؛ باید همیشه از تمام جهات نظامی مانند آموزش، تجهیزات، تاکتیک‌ها و... در اوج باشیم؛ چرا که هر لحظه غفلت از آمادگی نظامی، به توان دفاعی کشور آسیب وارد می‌کند. همچنین اگر آمادگی‌های نظامی با تکیه بر ارزش‌ها کنار هم قرار بگیرند دژی مستحکم را خواهد ساخت.

او با بیان اینکه «دشمن به دنبال تغییر سبک زندگی ما و جوانان کشور است»، خاطرنشان کرد: اگر دشمن سبک زندگی ما را تغییر بدهد، یعنی آسیب بزرگی به هویت، دین، انقلاب، ارزش‌ها و زندگی ما وارد کرده است و اینگونه پایه‌های اعتقادی ما را سست می‌کنند و اگر پایه‌های اعتقادی ما سست شود یک بال قدرت نظامی ما که ایمان و معنویت است می‌شکند. توجه دشمن روی جوانان و باور‌ها و اعتقادات آن‌ها است؛ هدف دشمن این است که محافل انس با قرآن، رمضان، محرم و روحیه جهادگری را از ما بگیرد؛ آن‌ها با این برنامه‌ریزی گسترده به دنبال تغییر فکر، تغییر رفتار و تغییر مسیر حرکت ما هستند.

سیاری با تاکید بر این‌که «در این برنامه ریزی دشمن دیگر نیازی به حمله نظامی نمی‌بیند»، گفت: اینجاست که نفوذ فرهنگی که رهبر انقلاب نسبت به آن هشدار می‌دهند اتفاق می‌افتد. نباید بگذاریم این اتفاق رخ بدهد؛ تغییر در سبک زندگی، افت و آسیب است و باید در مقابل ترفند دشمن ایستاد. ما در هشت سال جنگ تحمیلی در مقابل جبهه سخت دشمن پیروز شده‌ایم، در این نبرد نیز می‌شود پیروز شد و تنها راه مقابله با این هجمه عظیم، بصیرت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: با داشتن بصیرت مسیر را درست خواهیم رفت و راه یافتن بصیرت نیز استفاده از قرآن است؛ اگر زندگی و ارزش‌ها و آموزش‌های ما قرآنی باشد، آن وقت است که مطمئنیم که در پناه قرآن می‌توانیم در مقابل همه دشمنانمان بایستیم.

کد خبر : ۳۸۴۵۲۵