خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش خبر داد؛

افزایش مناطق استراتژیک پدافندی کشور به ۳۷۰۰ منطقه

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: مناطق استراتژیک پدافندی کشور به کمک دانشِ افسران پدافند هوایی و مراکز دانش بنیان هوایی به سه هزارو۷۰۰ منطقه رسیده است.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی گفت: با پیشرفت‌های خوبی که در بخش تحقیقات پدافندی به دست آورده‌ایم، مناطق استراتژیک کشور به سه هزار و ۷۰۰ منطقه رسیده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش افزود: درحال حاضر هیچ گلوگاه خاصی در بخش رادار‌ها و موشکی نداریم و در آینده هم در بخش خلیج فارس و دریای عمان تحولات پدافندی خوبی را خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه امروز پدافند هوایی در کل کشور با توجه به تهدیدات در وضع مطلوبی قرار دارد، گفت: علاوه بر تأمین امنیت هوایی در سراسر کشور، به کمک شرکت فرودگاه‌ها و هواپیمایی ایران، امنیت پروازی هواپیماهای عبوری که روزانه بیش از ۹۰۰ پرواز است را هم پوشش می‌دهیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه عبور روزانه بیش از ۹۰۰ هواپیما از فراز آسمان ایران، به سبب وجود امنیت مطلوب هوایی و پروازی در آسمان کشورمان است، افزود: همه پروازهای عبوری از آسمان ایران و پروازهای منطقه‌ای، به وقت، کامل و موشکافانه به وسیله سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور رصد و شناسایی می‌شوند و اگر هواپیمایی قصد نزدیک شدن به مرزهای ما را داشته باشند به آن‌ها اخطارهای لازم داده می‌شود.

امیر اسماعیلی که با صداوسیما گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین پروازهای عبوری از آسمان کشور از استان اصفهان می‌گذرند، گفت: منطقه پدافند مرکزی در اصفهان واقع شده است که وظیفه حفظ و حراست از مراکز هسته‌ای (یو.سی.اف) و نطنز و مجموعه استان‌های چهارمحال و بختیاری و یزد را بر عهده دارد.

کد خبر : ۳۸۴۵۸۷