خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در ترکیه:

محدودیتی برای ارتقای مناسبات تهران و آنکارا نداریم

سفیر ایران در ترکیه با تاکید بر اینکه از نظر ما هیچ محدویتی برای توسعه و ارتقای مناسبات بین ایران و ترکیه وجود ندارد، گفت: باید در تمام امور حتی مسائلی که دیدگاه‌های متفاوتی داریم، گفت‌وگو کنیم و الویت‌ها را مد نظر قرار دهیم.

به گزرش ایلنا، در دیدار محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با «لطفی الوان» وزیر توسعه جمهوری ترکیه روند همکاری‌های بین دو کشور بررسی شد.

در این ملاقات طرفین با اشاره به وجود دیدگاه‌های مشترک، جایگاه مهم جغرافیایی و وجود ظرفیت و پتانسیل‌های مکمل اقتصادی تجاری میان ایران و ترکیه، نسبت به اهمیت توسعه مناسبات و همکاری‌های مشترک در تمام زمینه‌های مورد علاقه تاکید کردند.

وزیر توسعه جمهوری ترکیه در این ملاقات اظهار داشت: در زمان تحریم‌ها و شرایط سخت برای ایران، ترکیه اقدام‌های موثری را برای کاهش آثار تحریم انجام داد. امیدواریم در دوران پساتحریم هم این همکاری‌ها در سطح عالی ادامه یابد.

لطفی الوان با اشاره به هدف‌گذاری برای رسیدن به حجم مبادلات و چشم‌انداز 30 میلیارد دلاری از سوی روسای جمهور دو کشور تصریح کرد: برای ما بسیار مهم است که در راستای تحقق اراده روسای جمهورمان عمل کرده و با همکاری و تلاش مشترک امکان ارتقای ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی‌مان را تا رسیدن به اهداف چشم‌انداز فراهم کنیم.

وزیر توسعه جمهوری ترکیه با اشاره به تحولات و بحران‌های موجود در منطقه گفت: آنچه امروز درمنطقه و کشورهای اسلامی رخ می‌دهد ما را عمیقا متاثر کرده است. در این زمینه ترکیه و ایران می‌توانند ساز و کارهای مناسبی را به طور مشترک برای حل و فصل مسائل منطقه فراهم کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که به زودی دیدار میان وزرای ذی‌ربط دو کشور به منظور بررسی و عملیاتی کردن طرح‌های مورد نظر انجام شود.

طاهریان‌فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت روابط دوجانبه تاکیدکرد: توسعه روابط اقتصادی دو کشور یکی از اهداف اساسی ماموریت من است و بر این اساس همه بخش‌های موثر نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در ترکیه برای ارتقای روابط میان دو کشور تلاش خواهند کرد.

وی با اشاره به اهمیت تبادل تجربیات میان بخش‌های مختلف گفت: تجربه ترکیه در زمینه توسعه بخش خصوصی بسیار قابل توجه است و امیدواریم این بخش از تجربیات ارزشمند در اختیار ایران قرار گیرد.

سفیر ایران در ترکیه با تاکید بر اینکه از نظر ما هیچ محدویتی برای توسعه و ارتقای مناسبات بین ایران و ترکیه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: باید در تمام امور حتی مسائلی که دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به آن وجود دارد، گفت‌وگو کنیم و الویت‌ها را مد نظر قرار دهیم.

 

کد خبر : ۳۸۵۸۰۲