خبرگزاری کار ایران

/روز قدس؛ روز فریاد علیه ظلم/

خاتمی: حقوق‌های نجومی استثناست نه قاعده/ دولت گزارش برخورد با حقوق‌ها را به مردم بدهد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: حضور مردم در مراسم روز قدس مصداق امر جامع است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه روز قدس تهران با بیان اینکه امام راحل (ره) بنیانگذار روز قدس بود، اظهار داشت: مقام معظم رهبری هم این راه ادامه داده‌اند و برای حضور مردم فراخوان داده‌اند.

او با بیان اینکه مردم فراخوان رهبر معظم انقلاب را پاسخ داده‌اند و در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده‌اند، اظهار داشت: حضور مردم در مراسم روز قدس مصداق امر جامع است.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت به خاطرحادثه سانحه جاده‌ای و درگذشت سربازان در جاده نیریز گفت: نیروی زمینی ارتش و سربازان این نیرو بسیار تلاش می‌کند لذا از بروز این حادثه بسیار ناراحتیم.

خاتمی با یادآوری ایام پیش رو همچون هفته قوه قضاییه و شهادت مرحوم بهشتی و یاران ایشان، حادثه سقوط هواپیما توسط ناو آمریکایی و ... گفت: آمریکا در همه این حوادث به طور مستقیم و غیرمستقیم نقش داشته است و با این وضعیت از حقوق بشر دفاع می‌کنند!

او با بیان اینکه مسئله حقوق‌ها، مسئله کشوری است، اظهار داشت: مردم، حکومت را با وصف حکومت علوی مقایسه می‌کنند لذا پاداش و حقوق‌های این‌چنینی با حکومت عدل علوی منافات دارد. اولین مشکل حضرت علی (ع) نیز با همین پرداخت‌ها و پاداش‌های بی‌قاعده بود.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: این حقوق‌ها و حقوق‌بگیران یک استثناء هستند و قاعده در حکومت اسلامی ما نیست. نکته دیگر این است که اصل قضیه نباید عامل تسویه حساب‌های سیاسی باشد و باید به‌گونه‌ای برخورد شود که به صورت بنیادی با این موضوع برخورد شود.

خاتمی با بیان اینکه خوشبختانه مسئولان عزم خود را جزم کرده‌اند، تصریح کرد: هم عاملان و هم واسطه‌ها و آمران باید شناخته شوند و دولت گزارش برخورد را به مردم بدهد.

او با اشاره جنایات تکفیری‌ها متذکر شد: تکفیری‌ها ساخته پرداخته آمریکا انگلستان و صهیونیست‌ها هستند و اگر می‌خواهند نابود شوند، باید دست از حمایت از آنها بردارند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به موضوع بمباران عربستان در منطقه یمن اظهار داشت: آنها مردم را از حج محروم می‌کنند؛ فاجعه منا را آفریدند لذا لیاقت خدمت به حرمین شریفین را ندارند.

کد خبر : ۳۸۶۰۶۳