خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در الجزیره:

مسئله فلسطین نباید تبدیل به یک موضوع فرعی برای جهان اسلام شود

روز جهانی قدس طی مراسم باشکوهی با حضور برخی از سفراء و شخصیتهای مهم سیاسی، فرهنگی، پارلمانی و دانشگاهی الجزایر در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که پس از صرف افطار و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از قاریان ایرانی شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن کریم الجزایر آغاز شد، شخصیت‌ها و مقام‌های عالی رتبه از جمله وزیر سابق امور دینی و اوقاف، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی مردمی، رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش‌های علمی و امور دینی مجلس سنا، نمایندگان مجلس، مقام‌های سیاسی وزارت خارجه و شخصیت‌هایی از وزارت خانه‌های دفاع و اوقاف، روسای برخی احزاب، مدیران و اصحاب رسانه و جمعی از اساتید دانشگاه و نویسندگان حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم رضا عامری، سفیر کشورمان در الجزایر با تشریح سیاستهای کشورمان در قبال مسئله فلسطین بر ضرورت ادامه راه مقاومت در مقابل سیاستهای توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی به عنوان تنها راه احقاق حقوق ملت فلسطین تاکید کرد و نسبت به قرار گرفتن مسئله فلسطین در حاشیه و تبدیل آن به یک موضوع فرعی برای جهان اسلام هشدار داد.

در ادامه این مراسم، «جمال بن عبدالسلام» رئیس حزب جبهه الجزایر نوین و دبیر کمیته مردمی حمایت از سوریه و مقاومت طی سخنانی با تمجید از حمایتهای بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین، اعلام روز جهانی قدس از سوی حضرت امام خمینی (ره) را دمیدن روح جدید به پیکر فلسطین دانست و تاکید کرد: نباید اجازه دهیم روحیه مقاومت و پایداری در میان ملت فلسطین تضعیف شود.

در ادامه برنامه، یکی از شعرای جوان الجزایری قطعه شعری را در خصوص درد و رنج مردم فلسطین قرائت کرد که حاضران را تحت تاثیر قرار داد.

سپس سفیر فلسطین در الجزایر طی سخنانی با اشاره به اینکه مسئله فلسطین در مرحله بسیار دشواری قرار گرفته است گفت: مردم فلسطین تنها مانده‌اند ولی خوش بین هستند و مصمم به ادامه راه تا احقاق حقوق کامل خود هستند.

وی وجود اختلاف و چندصدایی میان جریانات و گروههای مختلف فلسطینی را موجب بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها برای تحقق اهداف مورد نظر دانست و از اهتمام و توجه جمهوری اسلامی ایران به آرمان فلسطین تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر : ۳۸۶۲۳۳