خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در امان:

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مایه ننگ و نفرت جهان اسلام است

روز قدس هم‌زمان با سایر نقاط جهان در امان پایتخت اردن گرامی داشته شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم سخنرانانی از کرانه باختری و احزاب و شخصیت‌های اردنی با درود به روح ملکوتی امام خمینی (ره) و تشکر و قدردانی از حمایت و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم فلسطین، جنایات اسراییل در سرزمین‌های اشغالی را محکوم و خواستار حمایت کشورهای اسلامی از آرمان فلسطین برای آزادی قدس شریف شدند.

سخنرانان هم‌چنین در حمایت از روز جهانی قدس به عنوان عامل وحدت بخش در جهان اسلام و به ویژه محور مقاومت در وضعیت کنونی منطقه تاکید کرده و با ضروری شمردن وحدت و انسجام داخلی مسلمانان، و پرهیز از افراط‌گری به عنوان راه و هدف اصلی که همانا پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی است را خواستار شدند.

در این مراسم که با سخنرانی مجتبی فردوسی‌پور، سفیر کشورمان همراه شد برخی از نخبگان و شخصیت‌های علمی و اجتماعی، دیدگاه‌های خود را ارائه کردند  از جمله پیام رییس مجلس ملی فلسطین و سخنرانی رییس پیشین کمیسیون فلسطین پارلمان اردن، که با تشکر از پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از آرمان قدس، بر ادامه راه تا آزادی قدس شریف تاکید کردند.

در این مراسم علاوه بر شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی و حزبی، سفیران و نمایندگان سایر سفارت‌خانه‌های مقیم و هم‌چنین اعضای سفارت کشورمان،  شرکت داشتند.

در این مراسم باشکوه، آخرین جمعه ماه رمضان که به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده، گرامی داشته شد. شرکت‌کنندگان در این مراسم، هماهنگی و همراهی خود را با سایر مسلمین برای حمایت از آرمان‌های وحدت آفرین روز جهانی قدس به نمایش گذاردند و هم‌چنین شهدای اردنی و فلسطینی که در راه فلسطین به شهادت رسیده‌اند را مورد تکریم قرار داده و یاد آنان را گرامی داشتند.

مجتبی فردوسی‌پور در این مراسم ضمن تشریح دیدگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی پیرامون مساله فلسطین و قدس شریف، مواضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اتحاد جهان اسلام اشاره کرده و ضمن اعلام حمایت از مقاومت مردم فلسطین، بر  ضرورت وحدت کلمه و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی و هم‌چنین تمسک و پایبندی به مقاومت، تاکید کرد.

سفیر کشورمان در اردن ضمن محکومیت انتخاب رژیم صهیونیستی به ریاست یکی از کمیته‌های شش‌گانه حقوق بشر سازمان ملل متحد، عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسراییل را مایه ننگ و نفرت جهان عرب و اسلام دانست.

در پایان این مراسم، شرکت کنندگان در ضیافت افطاری که به همین مناسبت تدارک دیده شده بود شرکت کردند.

 

کد خبر : ۳۸۶۵۹۲