خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در باکو:

دلیل ناامنی در خاورمیانه رژیم اشغالگر قدس است

در روز جهانی قدس همایش اتحاد علیه اشغالگری و افراط گرایی با حضور جمعی از نمایندگان فرهنگی، علمی، اجتماعی و رسانه‌ای جمهوری آذربایجان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این همایش محسن پاک‌آیین سفر کشورمان گفت: امروز مشکل عمده جهان اسلامی و نیز دلیل اصلی ناامنی در خاورمیانه و در مناطق دیگر جهان سیاست‌های تروریستی رژیم صهیونیستی و مسئله اشغال قدس است.

وی گفت: دشمنان جهان اسلام و کشورهای حامی اسرائیل، برای انحراف افکار عمومی جهان از مسئله فلسطین، گروه‌های تروریستی مثل داعش را خلق کردند و برخی از کشورهای منطقه نیز به نیابت آنها به این گروه‌های تروریستی کمک می‌کنند.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان اتحاد همه جهان و به خصوص جهان اسلام برای مقابله با تروریسم و خشونت را مهم دانست و بر ضرورت جلوگیری از هر گونه تلاش برای به فراموشی سپردن مسئله فلسطین تاکید کرد.

پاکآیین سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر این که روز قدس روز اسلام است را خاطرنشان کرد و افزود: اسلام با اشغال خاک مسلمانان در هر جای جهان، مخالف است و مسلمانان باید برای آزادی خاک‌های اشغالی خود مبارزه کنند.

«علی رضا غفاراف» نماینده اداره مسلمانان قفقاز نیز با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در راستای مسئله فلسطین گفت: هدف از روز قدس برقراری وحدت مسلمانان جهان و طرح مسائل جهان اسلامی در قبال جامعه جهانی است.

وی روز بین‌المللی قدس را روز وحدت عنوان و تاکید کرد: در این روز مسلمانان و غیر مسلمانان باید حرف خود را در برابر ظالمان مطرح کنند.

نماینده اداره مسلمانان قفقاز، گفت: به خاطر سکوت جامعه بین‌المللی در برابر مسئله فلسطین است که در حال حاضر شاهد جنایاتی در سوریه، عراق، لیبی و نیز در قره باغ هستیم.

ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز مسئله قدس را دغدغه و موضوع مهم روز همه مسلمانان جهان عنوان کرد و گفت طرح این موضوع موجب وحدت و اتحاد مسلمانان می‌شود.

وی رژیم صهیونیستی را یک رژیم جعلی خواند و گفت: این رژیم از روش و ابزارهای مختلف علیه مسلمانان استفاده می‌کند و گروه‌های تروریستی مثل داعش از جمله ابزارهایی برای تامین منافع این رژیم جعلی است.

کد خبر : ۳۸۶۵۹۳