خبرگزاری کار ایران

مهمترین مشکل منطقه و جهان افراط‌گرایی و تروریسم است‎

سفیر ایران در ترکیه تاکید کرد:‌ مهمترین مشکل منطقه و جهان افراط‌گرایی و تروریسم است‎.

مراسم ضیافت افطار نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در روز قدرس با حضور رئیس حزب اتحاد بزرگ برگزار شد. 

به گزارش ایلنا، مصطفی دستجی در این مراسم با اشاره به اهمیت توسعه روابط و همکاری جمهوری اسلامی ایران با جمهوری ترکیه تاکید کرد: توسعه روابط ترکیه با ایران را نه تنها به نفع دولت و ملت‌هایمان بلکه آن را به نفع توسعه صلح و ثبات  در منطقه و جهان اسلام نیز ارزیابی می‌کنیم.

رهبر حزب اتحاد بزرگ  با ابراز نگرانی از تحولات جهان اسلام و منطقه خصوصا بحران سوریه و عراق، همکاری کشورها و ملت‌های مسلمان برای حل بحران‌ها را ضروری دانستند و گفت: با توجه به اینکه استراتژی ایجاد آشوب در منطقه و بعد مدیریت منطقه طبق منافع خود است، همکاری و توسعه روابط کشورهای مسلمان برای مقابله با این سیاست‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد.

مصطفی دستجی همکاری ترکیه و ایران را برای ایجاد راه حل سیاسی در بحران سوریه ضروری ارزیابی کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در این مراسم با گرامیداشت روز قدس گفت : سیاست جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی با ترکیه امری جدی و منطبق بر اراده مسئولان ایران است.

محمد ابراهیم طاهریان مهمترین مشکل منطقه و جهان را هر گونه افراط‌گرائی و تروریسم عنوان و گفت: در طی دو دهه اخیر جهان و خصوصا مسلمانان خسارات زیادی  بابت این روند متحمل گردیده‌اند.

وی افزود: حل این مساله همان گونه که بنیانگذار و رهبری جمهوری اسلامی بیان کردند سازوکار مشخصی دارد. اتحاد و همکاری میان همه کشورهای مسلمان تنها راه علاج این بحران است.

طاهریان با اشاره استفاده ابزاری برخی کشورها از افراط‌گرایان در منطقه گفت: نتیجه ارزیابی‌های نادرست این کشورها برای استفاده از این گروه‌ها نتیجه‌ای جز ویرانی و افزایش سطح بحران در منطقه و فراسوی آن در پی نداشته است.

کد خبر : ۳۸۶۵۹۴