خبرگزاری کار ایران

کواکبیان در اخطار قانونی:

منشا ارسال پیامک به خبرنگاران کجاست؟

نماینده مردم تهران در مجلس در اخطار قانون اساسی با اشاره به ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای خبرنگاران و روزنامه‌نگاران خواستار پیگیری وزارت اطلاعات در این رابطه شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مصطفی کواکبیان در جریان نشست علنی امروز مجلس با استناد به مواد ۲۲ و ۲۴ آیین‌نامه نسبت به ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران انتقاد کرد و گفت: اخیراً پیامک‌های گسترده‌ای برای خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ارسال شده است.

او ادامه داد: هنگامی که این موضوع را از وزارت اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین پلیس فتا پیگیری کردم، همه مسئولان نسبت به ارسال چنین پیامک‌هایی اظهار بی‌اطلاعی کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با بیان این‌که در برخی از این پیامک‌ها، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران تهدید شده‌اند که نباید با یک خبرگزاری خارجی مصاحبه داشته باشند، گفت: از وزارت ارتباطات می‌خواهیم که منشاء این پیامک‌ها را پیدا کند.

کواکبیان در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به اینکه دیوان محاسبات مستقیماً زیرنظر مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: دیوان در باره مدیرانی که اخیراً کنار رفته‌اند چه کرده است و آیا وزیر اقتصاد از میزان حقوق دریافتی آن‌ها خبر داشته است یا نه؟

به گزارش ایلنا، علی مطهری که برای ساعاتی ریاست نشست علنی امروز مجلس را برعهده داشت، ضمن تایید این اخطار قانونی نخست کواکبیان، گفت: تذکر شما مورد تایید است و اگر وزارت اطلاعات نیز عنوان می‌دارد که ارسال پیامک تهدیدآمیز به خبرنگاران کار آن‌ها نبوده است، ولی مسؤولیت دارد که منشأ ارسال آن را شناسایی و معرفی کند و نیز پلیس فتا و همچنین وزرات اطلاعات باید در این زمینه همکاری کنند.

 

کد خبر : ۳۸۶۸۰۲