خبرگزاری کار ایران

یادداشت حسین‌زاده برای کیارستمی؛

کاش کمی بیش از مرگ، برای زندگی ارزش قائل بودیم!

نماینده اهل سنت مردم نقده و اشنویه با انتشار یادداشتی نسبت به درگذشت خبر عباس کیارستمی واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده مردم نقده و اشنویه با انتشار یادداشتی نسبت به خبر درگذشت عباس کیارستمی واکنش نشان داد.

در متن این یادداشت که تحت‌عنوان «برای عباس کیارستمی» منتشر شده، آمده است:

میلادش را در خاطره‌ها گم کرده‌ایم و به یاد نداریم که در کدامین محفل، تولدش را به جشن بنشسته‌ایم و اینکه آیا به اندازه قد و بالای هنری‌اش احترامش بنهادیم؟

 اصلاً نمی‌دانم که میلاد نسل بالابلند فرهنگ و هنر و ادب کشورمان را هیچ آن‌سان که باید به تقدیر درآمده‌ایم؟

در پس این سوال‌ها حالا که به گذشته‌ها می‌نگرم و آینده، بیشتر دلم می‌گیرد چون شک ندارم که از این به بعد هر سال سالگرد فوتش را برپا خواهیم داشت و چه یاس‌آور با خود می‌اندیشم کاش ما کمی بیش از مرگ، برای زندگی ارزش قائل بودیم.

عباس جوانی هنرش را در آغشتگی به رنگ و بوم نقاشی تجربت اولیه کرد تا در جهانی لبریز از رنگ در پرده «طعم گیلاس» نخلی از طلا را به خانه‌اش بیاورد و تا به همیشه ماند تا جستجوگر «خانه دوست» شود و در پایان فصل حضورش اثبات‌مان گرداند که عباس آیینه تمام‌نمای هنر جهانی است، لکن سرشار از هویت و اصالت و نگاه ایرانی.

اکنون پس از آن‌که «چهارفصل» عباس بر بوم به نقش درآمد و در آن «در‌ها و دیوار‌ها» را در کوچه پس کوچه‌های تنگ و تاریک شهرمان زنده کرد، زین پس این ماییم که بایستی در جستجوی مسافری از جنس تمام فصول باشیم تا بر دیوار خاطره‌هایمان حک کنیم، رستم وادی عشق و هنر را و یادمان باشد عباس و عباس‌ها مرگ را یک‌دل سیر زیستند و با همه نادیده مهر‌ها، به ایران زمین جانانه عشق ورزیدند.

روحش شاد یادش مانا

کد خبر : ۳۸۷۶۷۷